Je zima, lidé nekupují kabriolety. Hlavně ojeté

Radek Pecák Radek Pecák
15. 6. 2013 6:14
Nejprodávanějším novým kabrioletem v Česku je nyní Mini Cooper Cabrio
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Bentley

Nízké teploty a časté srážky, jež provázely letošní jaro, se podle údajů autobazaru AAA projevily na nižším zájmu zákazníků o nákup automobilu se stahovací střechou.

Tato síť autobazarů prodala v letošním roce o 26 % kabrioletů méně ve srovnání se stejným obdobím roku předchozího. Segmentem vozů, který naopak neustále zaznamenává mírný růst prodejů, jsou naopak vozy s pohonem 4x4 a SUV.

Nejžádanějšími modely v AAA Auto byly Peugeot 307CC, Volskwagen EOS, Peugeot 206CC, Mercedes SLK a Renault Mégane Cabrio.

Lidé kupují stylové kabriolety

Poněkud optimističtěji vyhlížejí, podle květnových údajů Svazu dovozců automobilů, čísla o prodejích nových automobilů se stahovací plechovou, či plátěnou střechou. Nejprodávanějším vozem tohoto typu je nyní Mini Cooper Cabrio, který si letos za prvních pět měsíců odvezlo z autosalonů již 33 nových majitelů. Je to zhruba dvojnásobný počet než vloni a více než osminásobný v porovnání s daty z roku 2011.

Také letos zatím osm prodaných Mazd MX-5 je dvojnásobné číslo, v porovnání s počátky let 2012 a 2011. 

Výrazně se propadly jen prodeje Volva C70, prodeje vozů nižší střední třídy, jako jsou verze cabrio Peugeot 308 či Renault Mégane, zůstávají na přibližně stejné úrovni. Čísla o prodejích těchto automobilů za prvních pět měsíců se liší rok od roku pouze v řádu jednotek kusů.

--------------------------------------------------------------------------------

Do jakého autobazaru vyrazit?

 


 

 

Právě se děje

před 27 minutami

Dámský gambit na Netflixu vidělo 62 milionů lidí, v Česku je druhý

Minisérii z šachového prostředí Dámský gambit, ve které hlavní roli ztvárnila Anya Taylor-Joyová, na platformě Netflix vidělo 62 milionů lidí. Firma čísla sledovanosti obvykle nezveřejňuje, činí tak jen v případě mimořádných úspěchů. Netflix zveřejnil 23. října všech sedm dílů Dámského gambitu, které od té doby patří do desítky nejsledovanějších pořadů v USA, Velké Británii, Argentině nebo Izraeli. Momentálně je minisérie druhou nejžádanější položkou Netflixu v Česku, hned za čtvrtou řadou seriálu Koruna.

Podle Netflixu dále Dámský gambit obecně posílil zájem o šachy. Hledání tohoto slova na Googlu stouplo dvojnásobně, uživatelé serveru eBay.com dvakrát častěji hledají předměty související s šachami a webu Chess.com se pětinásobně zvýšil počet zaregistrovaných uživatelů.

Další zprávy