Jan Markovič
19. 7. 2018 10:55
Jedna z nejdůležitějších novinek letošního roku už přijíždí na český trh. Ford totálně předělal svůj evropský bestseller Focus a ve stejné podobě ho nabídne i na jiných kontinentech. Stojí proto před těžkým úkolem – zalíbit se všem. Jak se mu to povedlo, jsme zjišťovali během prvních jízd.
Head-up displej
Focus nabídne poprvé také head-up displej. Jde o systém, který zobrazuje informace na výsuvném štítku před řidičem. Ford šel tedy cestou vozů koncernu PSA a dalších. Luxusní značky naopak promítají údaje rovnou na čelní sklo. Podle vyjádření zástupců značky zvolili výsuvný štítek proto, že zobrazuje údaje lépe, lidem je víc na očích a zabrání se tak jeho zašpinění nebo poškrábání, kdyby řidič do vykrojení na vrchu palubky vložil třeba klíče. Na druhou stranu musíte chvíli čekat na jeho vysunutí a nastavení je poněkud složitější. Lze si ale zvyknout a údajů je k vidění dost.