Servis elektromobilů má být levnější. Plány údržby ale mohou skrývat drahá překvapení

Martin Přibyl Martin Přibyl
17. 8. 2020 11:04
Cenově výhodný servis bývá označován jako jedna z velkých výhod elektromobilů, nemusí to ale platit vždycky, jak ukazuje pohled do servisních plánů automobilek. Nechali jsme si spočítat náklady na servisní prohlídky na prvních 75 nebo 150 tisíc kilometrů se třemi vybranými elektromobily a porovnali je s podobnými auty se spalovacími motory.
Foto: Tesla Motors

Tesla

Pokud přijde řeč na servis elektroaut, neměli bychom opomenout Teslu. Ta totiž razí zcela rozdílný přístup než ostatní automobilky i v případě pravidelné údržby. Žádný pevně stanovený plán prohlídek zde neexistuje, firma jím ani nepodmiňuje platnost své čtyřleté záruky.

Bylo by však bláhové si myslet, že ani Tesly a elektroauta obecně nevyžadují servis. I Tesla proto doporučuje každé dva roky měnit kabinové filtry (po třech letech, pokud se jedná o filtr HEPA), každé dva roky by se také měla kontrolovat brzdová kapalina (ideální by bylo ji rovnou vyměnit), každý rok nebo 20 000 km by se také měly vyčistit a promazat brzdové třmeny. Opotřebení destiček a kotoučů je sice u elektromobilu menší než u vozů se spalovacím motorem, ale pokud se prakticky nepoužívají, mohou mechanické brzdy zatuhnout. Podle informací Aktuálně.cz z nezávislé servisní sítě americké značky se Tesly dají ročně servisovat za cca 10 000 Kč.

 

Právě se děje

Další zprávy