Japonský vyzyvatel Superbu vyklízí Evropu. Toyota Camry končí v Británii i Německu

Martin Přibyl Martin Přibyl
3. 11. 2021 10:57
Na jaře 2019 se s velkou slávou Toyota Camry vrátila do Evropy a po dvou a půl letech ji začíná opět pomalu opouštět. Podle zpráv britských a německých médií Toyota s jejím prodejem na tamních trzích končí. V Česku zatím Camry podle zastoupení značky zůstává.
Toyota Camry 2020, ilustrační snímek.
Toyota Camry 2020, ilustrační snímek. | Foto: Toyota

Takřka 4,9metrovému sedanu s hybridním pohonným ústrojím se v západní Evropě prodejně příliš nedařilo. V Británii značka prodala podle Autocaru od ledna do října letošního roku pouze 271 kusů, čímž auto překonalo jen zastaralé MPV Prius+, které z nabídky značky rovněž letos vypadlo. V Německu se pak za loňský rok prodalo podle webu Autozeitung jen 545 Camry.

Ani v Česku velká Toyota neslaví takové úspěchy, s jakými se počítalo. Při prvním seznámení s autem na prezentaci v Chorvatsku řekl produktový manažer Toyoty Václav Zikmund, že by firma chtěla ročně prodávat na pět set kusů. Zatím se k takovému číslu blíží v Česku celkově od uvedení na trh. Za dva a půl roku u nás prodala podle statistik SDA 458 exemplářů Camry. Přesto však zatím Camry v nabídce zůstává, auto nedávno prošlo modernizací, při níž mimo jiné dostalo nový palubní systém s podporou Android Auto a Apple CarPlay.

V celoevropském měřítku na tom Camry není tak špatně. Za prvních devět měsíců tohoto roku Toyota podle JATO Dynamics prodala v Evropě 6584 kusů, což znamená tříprocentní nárůst prodejů (celý trh dosud rostl o sedm procent).

Mimo jiné kvůli absenci verze kombi ale Camry prodejně i přes pozitivní vývoj svých prodejů prodejně ztrácí na takové veličiny, jako je VW Passat, Škoda Superb, Opel Insignia, Peugeot 508 i Ford Mondeo, jehož výrobu má Ford ukončit v březnu příštího roku. Camry se podařilo získat alespoň skalp Mazdy 6 a Renaultu Talisman.

Problémem je propad konvenčních sedanů a kombi střední třídy jako takových. Poslední dobou segment prodejně drží nad vodou hlavně úspěchy čistě elektrické Tesly Model 3, která se v září stala nejprodávanějším evropským autem.

Ostatní zástupci ale ztrácí (a to včetně Superbu nebo Passatu) a kupující se přesouvají do třídy SUV. Podle JATO Dynamics vloni klesly takřka o 30 procent na necelých 300 000 exemplářů. Nejprodávanějším modelem byl VW Passat, druhá byla Škoda Superb a třetí Peugeot 508 s takřka 50% poklesem prodejů.

Dá se tušit, že právě to je důvodem neúspěchu a ukončení prodeje Toyota Camry. Ostatně k ukončení prodeje příští generace Passatu sedan v Evropě se podle starších zpráv Automotive News Europe odhodlal i Volkswagen. V Německu je ostatně u tohoto tradičního bestselleru k objednání jen Combi již nyní. Zejména na západě je zájem o tradiční sedany velice malý.

 

Právě se děje

Další zprávy