Japonské kladivo na Enyaq má české ceny. Nissan Ariya je dražší, jaká je výbava?

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 7. 2022 10:35
Trh s elektrickými SUV střední třídy se od představení Škody Enyaq iV před skoro dvěma roky pořádně rozrostl. Přijel sourozenec od Volkswagenu, Tesla ukázala Model Y, Hyundai a Kia předvedly Ioniq 5 a EV6 a naposledy se do stejné kategorie ve velkém pustili Japonci. Po dvojčatech od Toyoty a Subaru přišla v Česku řada na Nissan Ariya. Ten je téměř stejně velký jako domácí elektromobil.

Nissan Ariya

Na příchod Nissanu Ariya do Evropy se čekalo docela dlouho, vždyť poprvé Japonci auto odhalili už před dvěma lety. Spousta faktorů ale příchod auta pozdržela, české ceny tak má přímý konkurent Škody Enyaq iV až teď. Než je však do detailu rozebereme, je potřeba si elektrický Nissan trochu představit.

Základem auta je platforma aliance Renault-Nissan pro elektrická auta, kterou má i Renault Mégane E-Tech. Nissan na ní je ale protažený na 4595 mm. Široký je 1850 mm, vysoký 1660 mm a rozvor náprav má na délku 2775 mm. Velikostně je Ariya téměř stejná jako Enyaq iV i třeba Volkswagen ID.4. Korejská dvojice Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6 mu ale ujíždí především v oblasti rozvoru náprav, to stejné platí i o Toyotě bZ4X a Subaru Solterra. Celkově větší je i Tesla Model Y.

Nabízet se bude japonský model ve třech variantách:

  • 63 kWh a 160 kW - Základním kamenem nabídky je předokolka s jediným elektromotorem o výkonu 160 kW a baterií s použitelnou kapacitou 63 kWh. Normovaný dojezd této verze je 398 km na jedno nabití, z 0 na 100 km/h zrychluje za 7,5 vteřiny.
  • 87 kWh a 178 kW - Kompromisem mezi výkonem a dojezdem je model s baterií o využitelné kapacitě 87 kWh a výkonem 178 kW, který je opět přenášený jen na přední kola. Dojezd je 525 km a z 0 na 100 km/h zrychluje tato varianta za 7,6 vteřiny.
  • 87 kWh a 225 kW - Vrcholem nabídky Nissanu Ariya je čtyřkolka e-4orce s celkovým výkonem 225 kW a opět 87kWh využitelné kapacity baterie. Tento model ujede na jedno nabití 493 km a z 0 na 100 km/h zrychluje za 5,7 vteřiny. Jako jediná má čtyřkolka omezovač posunutý až na 200 km/h, zbylé varianty jezdí nejvíce 160 km/h.

Platí, že nabíjení je u všech třech variant možné nejvýše 130 kW: v takovém případě je baterka na 80 procentech kapacity za 35 minut u nižší a 40 minut u vyšší kapacity. Nabíjet je možné samozřejmě i pomaleji, třeba z jednofázové 32A zásuvky je plná kapacita baterky k dispozici za deset hodin, respektive 13,5 hodiny u vyšší kapacity. Standardem je 7,4kW palubní nabíječka, za 25 tisíc se ale dodává i 22 kW nabíječka.

Jednou z předností SUV od Nissanu pak bude i možnost ovládat auto pouze plynovým pedálem. Při sešlápnutí auto zrychluje, při uvolnění brzdí.

 

Právě se děje

Další zprávy