Jako král můžete jezdit i za cenu Fabie. Není ale ojeté BMW X5 zbytečně riskantní?

Tomáš Starý
26. 4. 2019 6:06
Luxusní prémiové SUV věhlasné značky za čtvrt milionu přece musí být pořádné terno. To pohodlí, prostor a prestiž za pár korun. Podobná nabídka se přece nedá odmítnout. Bohužel, každá podobná ojetina má dvě strany mince. BMW X5 druhé generace (E70), které se začalo prodávat v listopadu 2006, navázalo na velmi úspěšnou generaci E53. Jako ojetina to rozhodně špatné auto není, ale už z podstaty věci to bude značně riziková koupě. Vše si ale popíšeme, žádný strach.
Foto: BMW

Kdo chce opici, musí mít na banány

Přesto je potřeba si uvědomit, že X5 je prostě veliké a těžké auto, takže to na spotřebě paliva zaplatíte. Čistě z praktického hlediska bude soudobé kombi BMW řady 5 Touring pohodlnější, prostornější a ve výsledku úspornější s nižšími provozními náklady. Nějaké zásadní zápory ale X5 nemá, pokud tedy mezi negativa nebudeme počítat značnou rizikovost koupě neprověřeného auta.

Zájemce si totiž musí uvědomit, že tohle auto jako nové stálo klidně přes dva miliony a tomu (a také značce) odpovídá cena servisu. I když tohle auto koupíte třeba za cenu dobře vybavené mladé Octavie, servis bude prostě drahý a hlavně na něm nesmíte šetřit. A to je asi největší riziko, protože jinak solidní X5 často dojede právě na zanedbaný servis.

 

Právě se děje

Další zprávy