Jak škodovky přicházejí o hodnotu. Za úspěchem domácí značky stojí i zůstatková cena

Martin Přibyl Martin Přibyl
11. 1. 2021 6:03
Když jdou na dračku ojetiny, jdou i nová auta. Řada zákazníků, zejména těch firemních, sleduje při koupi auta nejen pořizovací, ale i zůstatkovou cenu. Jejich rozdíl ve své podstatě určuje, kolik za auto utratí, a je rozhodující pro celkové náklady na vlastnictví. Šampiony v zůstatkové hodnotě by tedy logicky měly být bestsellery mezi ojetinami, škodovky. Jak si vede Octavia, Fabia a Superb?

Jak dobře jsou na tom modely domácí značky v porovnání s trhem jako celkem se pokusila zmapovat statistika společnosti Cebia, která data analyzovala pomocí svého vlastního systému na oceňování vozidel CebiCat GT.

Foto: Martin Přibyl

Škoda Octavia

Domácí bestseller má běžně o pět procent vyšší zůstatkovou hodnotu než zbytek trhu. S ohledem na stáří si lépe cenu drží benzinové verze, což je ale podle Cebie dáno i tím, že mívají obecně najeto méně kilometrů než naftové varianty. Na každý pád mají díky tomu zážehové Octavie zůstatkovou hodnotu vyšší o osm procent než diesely.

Škoda Octavia III 1.5 TSI

Škoda Octavia III 2.0 TDI

Zůstatková hodnota po 2 letech (průměr trhu)

73 % (68 %)

65 % (61 %)

Zůstatková hodnota po 7 letech (průměr trhu)

42 % (37 %)

34 % (29 %)

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Další zprávy