Jak se jezdilo v socialistickém Československu? Auta na Karlově mostě a všude Tatry

Škoda Octavia na Karlově mostě.
Pohled na Václavské náměstí od křižovatky na Můstku asi v polovině 50. let. Tramvaje už na stejném místě dnes nenajdete.
Autosalony na brněnském výstavišti mají dlouhou tradici, která byla narušena až v posledních několika letech. Davy návštěvníků tak v roce 1959 mohly obdivovat bílou Tatru 603...
Preventivní dopravně-bezpečnostní akce nejsou doménou jen posledních desetiletí. Už v roce 1960 takto upozorňovala v Ostravě na nebezpečí nehody nejen na motocyklu instalace dvou strojů po nehodě včetně doprovodné tabule.
Nejoblíbenějším dálkovým i linkovým autobusem byla v Československu dlouho Škoda 706 RTO. Na snímku v barvách pražského dopravního podniku.
Foto: Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 6. 2021 6:02
Na silnicích méně aut, v Mototechně menší výběr a poptávka vysoce převyšující nabídku. I tak vypadala motoristická realita v socialistickém Československu. Přesto se nabídka postupem času rozšiřovala, stejně jako rostl počet automobilů na silnicích. Jak a co jezdilo v Československu před rokem 1989, si můžete připomenout v následující galerii.
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 18 minutami

Policie chce postavit nový hangár pro vrtulníky za 800 milionů

Policie chce nechat postavit na Letišti Václava Havla v pražské Ruzyni nový hangár pro vrtulníky a drony za 800 milionů korun. V pondělním vydání to píše deník E15.

Stavba by mohla začít v roce 2023 a trvala by asi dva roky. Policie podle deníku nyní provozuje devět vrtulníků EC-135 a šest vrtulníků Bell­ 412. Stávající ruzyňský hangár pro policejní vrtulníky je starý více než 100 let a během své existence byl podle policie jen částečně upraven. Policie má ještě druhý hangár, a to na letišti Brno-Tuřany.

Zdroj: ČTK
Další zprávy