Jak objet Barrandovský most? Zapněte si navigaci, radí Praha. Objížďka má skoro 20 km

Eva Srpová Eva Srpová
13. 5. 2022 16:19
V pondělí bude v okolí pražského Barrandovského mostu zřejmě velmi rušno. Začíná první fáze jeho rekonstrukce, a tak se veřejnost obává, aby kvůli ní doprava v hlavním městě nezkolabovala. Praha také zveřejnila radu, jak most objet, nejdelší trasa má skoro dvacet kilometrů. "Používejte také navigaci s online daty, jako je Waze, aplikace od Google Maps nebo Mapy.cz, připomíná magistrát.
Foto: Aktuálně.cz

Barrandovský most je nejdůležitější dopravní tepna na území hlavního města Prahy a také nejfrekventovanější dopravní komunikace v celém Česku. Denně přes tuto důležitou součást městského okruhu přejede průměrně přes 140 tisíc aut. V pondělí 16. května začne rekonstrukce mostu. Ta je rozfázovaná na několik etap, hotovo má být v roce 2025.

Praha už kvůli plánované opravě zajistila na mostě omezení a v předstihu snížila nejvyšší rychlost na 50 km/h, jenže o víkendu je provoz vždy klidnější. Jak to bude v pondělí v ranní dopravní špičce na Barrandově a v jeho okolí vypadat, je ale těžké odhadnout.

Technická správa komunikací na území hlavního města (TSK) připravila objízdné trasy, které jsou nejlépe vidět na mapě zde:

Foto: Aktuálně.cz

Pokud bychom plánovali nejextrémnější situaci, kdy řidič pojede například ze Záběhlic do Zbraslavi a cesta přes centrum a poté Radotín by byla beznadějně ucpaná, TSK radí jet dále po D1 až ke sjezdu na Říčany a most objet po vnějším Pražském okruhu.

Tato trasa ale podle navigace měří rovných 35 kilometrů, přitom doposud s otevřeným mostem měří 15 kilometrů, řidiči si tedy najedou o dvacet kilometrů víc. Dá se proto očekávat, že si zkusí najít vlastní objízdné trasy, které budou kratší a snad i časově snesitelnější.

"Pokud chtějí řidiči vždy hladce projet do práce, rozhodně doporučujeme využít některou z chytrých mobilních aplikací. Ty na základě reálných dat přímo z provozu dokážou najít optimální trasu v každou denní či noční dobu," radí na svých stránkách pražská TSK i magistrát.

Po dobu rekonstrukce Barrandovského mostu se také na placené úseky objízdných tras vztahuje výjimka. Řidiči mohou tyto úseky použít bez omezení i bez dálniční známky a nebude jim hrozit pokuta. Na místě má být podle pražského primátora Zdeňka Hřiba přítomná nonstop odtahová služba.

Omezení s plánem na tři roky

Jak si řidiči s omezením na Barrandovském mostě poradí, ukáže až realita v prvních dnech. A budou si muset zvyknout na to, že tato nejvytíženější komunikační tepna nebude hotová hned.

Rekonstrukce mostu je naplánovaná do čtyř etap. První se uskuteční letos, omezení má trvat 110 dní a skončit má 2. září. Nejprve se bude pracovat v pravé polovině jižní části mostu ve směru ze Smíchova na Jižní spojku a na příjezdové strakonické rampě, která se zbourá a postaví se místo ní nová. Dále se bude opravovat spodní část barrandovské rampy a spodní části mostu nad komunikací Strakonická.

V letech 2023 a 2024 se doprava omezí vždy na 92 dní mezi březnem a květnem, v roce 2025 na 82 dní. Most nebude nikdy zcela uzavřený, průjezd bude možný ve třech jízdních pruzích z původních čtyř v obou směrech po celou dobu stavby. 

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 8 minutami

Třinec narazí v Lize mistrů na Skellefteu, Davos a Belfast

Extraligový šampion Třinec se v příštím ročníku hokejové Ligy mistrů utká v základní skupině H se švédským klubem Skelleftea AIK, švýcarským Davosem a britským Belfastem. Vicemistr Sparty narazí ve skupině A na další švédský celek Lulea HF, finský Jukurit Mikkeli a dánský Aalborg. Cesta do Švédska čeká také vítěze základní části extraligy Hradec Králové, který narazí ve skupině G na Frölundu, Eisbären Berlín a francouzský Grenoble. Rozhodl o tom dnešní los v dějišti mistrovství světa v Tampere.

před 27 minutami

Obchodníci zřejmě budou moci přijít o nevyužívanou kapacitu v zásobnících plynu. Novelu schválila vláda

Obchodníci, kteří nevyužívají svou rezervovanou kapacitu v plynových zásobnících v požadovaném minimálním množství, o část své kapacity mohou přijít. Počítá s tím novela energetického zákona, kterou dnes schválila vláda. Na tiskové konferenci o tom informoval premiér Petr Fiala (ODS). Sněmovna by normu měla podle ministra průmyslu a obchodu Jozefa Síkely (za STAN) projednat ve stavu legislativní nouze, řekl dnes.

Cílem navrhované úpravy je reagovat na současnou energetickou situaci vyvolanou válečným konfliktem na Ukrajině. "Je třeba bezodkladně přijmout opatření v oblasti zásobníků plynu s cílem posílit energetickou bezpečnost a soběstačnost České republiky," uvádí předkládací zpráva.

Změna by zavedla princip zvaný "use it or lose it". "Zavádí novou povinnost ukladatelům do zásobníků plynu, kterou je využívat rezervovanou skladovací kapacitu v minimálním požadovaném rozsahu. Pokud ukladatel nebude plnit požadovaná minimální množství plynu ve stanovených časových úsecích, pozbyde do konce skladovacího roku právo využívat rezervovanou skladovací kapacitu, a to v rozsahu, ve kterém požadované minimální množství plynu nesplnil," uvádí se v předkládací zprávě.

Zdroj: ČTK
Další zprávy