Jak objet Barrandovský most? Zapněte si navigaci, radí Praha. Objížďka má skoro 20 km

Eva Srpová Eva Srpová
13. 5. 2022 16:19
V pondělí bude v okolí pražského Barrandovského mostu zřejmě velmi rušno. Začíná první fáze jeho rekonstrukce, a tak se veřejnost obává, aby kvůli ní doprava v hlavním městě nezkolabovala. Praha také zveřejnila radu, jak most objet, nejdelší trasa má skoro dvacet kilometrů. "Používejte také navigaci s online daty, jako je Waze, aplikace od Google Maps nebo Mapy.cz, připomíná magistrát.
Foto: Aktuálně.cz

Barrandovský most je nejdůležitější dopravní tepna na území hlavního města Prahy a také nejfrekventovanější dopravní komunikace v celém Česku. Denně přes tuto důležitou součást městského okruhu přejede průměrně přes 140 tisíc aut. V pondělí 16. května začne rekonstrukce mostu. Ta je rozfázovaná na několik etap, hotovo má být v roce 2025.

Praha už kvůli plánované opravě zajistila na mostě omezení a v předstihu snížila nejvyšší rychlost na 50 km/h, jenže o víkendu je provoz vždy klidnější. Jak to bude v pondělí v ranní dopravní špičce na Barrandově a v jeho okolí vypadat, je ale těžké odhadnout.

Technická správa komunikací na území hlavního města (TSK) připravila objízdné trasy, které jsou nejlépe vidět na mapě zde:

Foto: Aktuálně.cz

Pokud bychom plánovali nejextrémnější situaci, kdy řidič pojede například ze Záběhlic do Zbraslavi a cesta přes centrum a poté Radotín by byla beznadějně ucpaná, TSK radí jet dále po D1 až ke sjezdu na Říčany a most objet po vnějším Pražském okruhu.

Tato trasa ale podle navigace měří rovných 35 kilometrů, přitom doposud s otevřeným mostem měří 15 kilometrů, řidiči si tedy najedou o dvacet kilometrů víc. Dá se proto očekávat, že si zkusí najít vlastní objízdné trasy, které budou kratší a snad i časově snesitelnější.

"Pokud chtějí řidiči vždy hladce projet do práce, rozhodně doporučujeme využít některou z chytrých mobilních aplikací. Ty na základě reálných dat přímo z provozu dokážou najít optimální trasu v každou denní či noční dobu," radí na svých stránkách pražská TSK i magistrát.

Po dobu rekonstrukce Barrandovského mostu se také na placené úseky objízdných tras vztahuje výjimka. Řidiči mohou tyto úseky použít bez omezení i bez dálniční známky a nebude jim hrozit pokuta. Na místě má být podle pražského primátora Zdeňka Hřiba přítomná nonstop odtahová služba.

Omezení s plánem na tři roky

Jak si řidiči s omezením na Barrandovském mostě poradí, ukáže až realita v prvních dnech. A budou si muset zvyknout na to, že tato nejvytíženější komunikační tepna nebude hotová hned.

Rekonstrukce mostu je naplánovaná do čtyř etap. První se uskuteční letos, omezení má trvat 110 dní a skončit má 2. září. Nejprve se bude pracovat v pravé polovině jižní části mostu ve směru ze Smíchova na Jižní spojku a na příjezdové strakonické rampě, která se zbourá a postaví se místo ní nová. Dále se bude opravovat spodní část barrandovské rampy a spodní části mostu nad komunikací Strakonická.

V letech 2023 a 2024 se doprava omezí vždy na 92 dní mezi březnem a květnem, v roce 2025 na 82 dní. Most nebude nikdy zcela uzavřený, průjezd bude možný ve třech jízdních pruzích z původních čtyř v obou směrech po celou dobu stavby. 

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 19 minutami

Na pochod Praha-Prčice se dnes po dvouleté pauze vydalo přes 17 500 turistů

Na trasy pochodu Praha-Prčice se dnes po dvouleté covidové pauze vydalo 17 508 turistů. První z nich vyrazili na trať už před 05:00. Po poledni se začali vracet účastníci kratších tratí a cyklisté. Před 13:00 zatím do cíle nedorazil žádný z účastníků nejdelší sedmdesátikilometrové trasy. Všichni se musí vrátit do dnešních 20:00.

Pořadatelé museli počet účastníků omezit kvůli výluce železničního provozu mezi Olbramovicemi a Chotovinami. Na trasy se tak vydali jen ti, kteří se dopředu elektronicky zaregistrovali, informovala za pořadatele Dana Horáková.

Letos se tak zájemci nemohli registrovat až na startu, jak byli zvyklí, pouze ukazovali QR kódy. "Potřebovali jsme zastropovat trasy, proto jsme registraci uzavřeli dva dny před pochodem. Kvůli rekonstrukcím železniční trati jsou trasy kyvadlové dopravy delší, posílili jsme i dopravu na jih," uvedla Horáková. Pořadatelé ocenili, že jim letos ubyla práce s penězi.

Trasy pro pěší měří od 23 do 70 kilometrů, přičemž nejdelší začíná v Praze. Část z 21 tras je vyhrazena pro cyklisty. "Cyklisti mají samostatné trasy od roku 2006, chtěli jsme zabránit nebezpečí, protože se míchali do tras pro pěší," doplnila Horáková.

Nejoblíbenější je dětská trasa z Votic dlouhá 23 kilometrů. "Využívají ji i senioři, kterým už to tolik nechodí. Vozíčkářská trasa začínala v Miličíně, vyrazilo na ni 98 vozíčkářů.

Zdroj: ČTK
před 42 minutami

Hermannová se Štochlovou jsou na písku v Kusadasi ve čtvrtfinále

Plážové volejbalistky Barbora Hermannová s Marií-Sárou Štochlovou porazily na turnaji série Pro Tour Challenge v Kusadasi v prvním kole play off Italky Margheritu Bianchinovou a Claudii Scampoliovou 21:17, 23:21 a postoupily do čtvrtfinále. V tureckém přímořském středisku dosud neztratily ani set a zvýšily šance na účast na červnovém mistrovství světa v Římě.

České jedničky po vítězství ve skupině potvrdily dobrou formu i proti Italkám. První set získaly díky čtyřem bodům v řadě od stavu 17:17, ve vyrovnanější druhé sadě sice neproměnily tři mečboly, ale čtvrtou šanci na ukončení zápasu už využily. K vítězství si pomohly sedmi esy.

V odpoledním čtvrtfinále se Hermannová se Štochlovou utkají s osmým nasazeným německým párem Sandra Ittlingerová, Isabel Schneiderová. Bez ohledu na výsledek už je jasné, že při čtvrtém startu na okruhu vylepší společné maximum, kterým je květnové deváté místo z Dauhá. V Turecku neskončí hůř než páté.

Zdroj: ČTK
Další zprávy