Jak jsou na tom ojeté Dacie? Poradíme, jaký motor vybrat a kterým verzím se raději vyhnout obloukem

Petr Šikl
7. 2. 2018 6:48
Touha pořídit si alespoň jednou za život nový vůz byla a je v Česku velmi silná. Automobilka Dacia pod vedením Renaultu se odvážila s příchodem nového tisíciletí k odvážnému kroku, když na evropský trh postupně uváděla jeden levný model za druhým. Za základ vždy posloužila výběhová a léty prověřená technika, která spolu s jednoduchostí a bezkonkurenční cenou přinesla nečekaný úspěch. Řada motoristů si konečně mohla pořídit nový vůz místo starší ojetiny.

Dacia Logan prošlapala cestu odvozenému Sanderu a dovolila vzniknout modelu Lodgy nebo Duster. A na tyto první tři jmenované se podíváme podrobněji. Jak fungují s odstupem času? A vyplatí se je vůbec koupit jako ojetinu? Podívejte se do galerie.

Foto: Dacia

Dacia Sandero (2008-2013)

Benzínové čtyřválce lze jen doporučit, sice jsou hlučnější a žádají více paliva, ale odmění se spolehlivostí. Jedinou nevýhodou je stejně jako u Loganu nutnost výměny rozvodů každých 60 000 km.

 

Právě se děje

Další zprávy