Jak jsou na tom ojeté Dacie? Poradíme, jaký motor vybrat a kterým verzím se raději vyhnout obloukem

Petr Šikl
7. 2. 2018 6:48
Touha pořídit si alespoň jednou za život nový vůz byla a je v Česku velmi silná. Automobilka Dacia pod vedením Renaultu se odvážila s příchodem nového tisíciletí k odvážnému kroku, když na evropský trh postupně uváděla jeden levný model za druhým. Za základ vždy posloužila výběhová a léty prověřená technika, která spolu s jednoduchostí a bezkonkurenční cenou přinesla nečekaný úspěch. Řada motoristů si konečně mohla pořídit nový vůz místo starší ojetiny.

Dacia Logan prošlapala cestu odvozenému Sanderu a dovolila vzniknout modelu Lodgy nebo Duster. A na tyto první tři jmenované se podíváme podrobněji. Jak fungují s odstupem času? A vyplatí se je vůbec koupit jako ojetinu? Podívejte se do galerie.

Foto: Dacia

Dacia Logan (2005-2012)

Koupě Loganu není pro každého, i když ceny a kilometrové nájezdy ojetých kusů jsou tak nízké. V první řadě je nutné překousnout nevábný vzhled, nepříliš kvalitní kabinu a naprosto chudou výbavou. Logan je jasnou vzpomínkou na již nejezdící vozy, kde k opravě stačil šroubovák a kladivo. 

 

Právě se děje

před 57 minutami

Zarco se oficiálně stal nástupcem Abrahama v týmu Avintia

Francouzský motocyklista Johann Zarco bude definitivně od příštího roku jezdit v seriálu MotoGP za stáj Reale Avintia Racing, v níž po této sezoně skončil český jezdec Karel Abraham. Bývalý dvojnásobný mistr světa v kategorii Moto2 ukončil dosavadní spekulace oznámením, že se s týmem dohodl na roční spolupráci.

Devětadvacetiletý Zarco letošní sezonu v seriálu mistrovství světa začal v továrním týmu Red Bull KTM, v posledních třech závodech ale startoval za stáj LCR Honda Idemitsu. Příští rok vytvoří dvojici s Titem Rabatem.

Jediný český zástupce v královské třídě MotoGP Abraham v Avintii skončil, přestože měl ještě na příští rok platnou smlouvu. Vedení stáje mu ale na konci listopadu kontrakt nečekaně vypovědělo.

Další zprávy