Jak bezpečné jsou škodovky? Nejnovější maximálně, starší s drobnými problémy

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 11. 2018 6:05
Vozy Škoda si poměrně dobře vedou ve statistikách spolehlivosti i spokojenosti mezi zákazníky. Jak jsou na tom však s bezpečností dospělé posádky? První vůz s okřídleným šípem ve znaku se proti zdi rozjel v roce 2000 s výsledkem čtyř hvězdiček. Dnes získávají mladoboleslavské vozy bez výjimky plný počet pěti hvězd. Na kompletní výsledky všech modelů Škoda se podívejte do následující galerie.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších aut se podívejte zde.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia - 2000

První škodovkou, která se v rukou Euro NCAP rozjela proti pověstné zdi, byla v roce 2000 první generace Fabie. Tehdy ještě jen s jediným airbagem řidiče. Výsledkem byly v tu dobu nadprůměrné čtyři hvězdičky. Podle hodnocení organizace navíc vůz posádku ochránil dobře, problém představovaly především tvrdší materiály ve spodní části palubní desky, ohrožující při čelním nárazu řidičova stehna. Problémem byl i pouze dvoubodový pás na prostředním sedadle vzadu, kde hrozilo poranění břicha či páteře.

Vůz byl na přání Škody otestován s příplatkovým airbagem spolujezdce, což se projevilo v lepší ochraně hrudníku. Při bočním nárazu došlo ke kontaktu hlavy řidiče se sloupkem, ovšem pěnová výplň ji uchránila před vyšším rizikem zranění. Horší je to s oblastí hrudníku, kde kvůli absenci bočních airbagů došlo ke kontaktu s dveřmi i jejich sloupkem.

Na záznam crash testu se podívejte na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy