Iveco představí dodávkový vůz Daily ve verzi 2011

Radek Pecák Radek Pecák
15. 7. 2011 0:59
auto

V září se na trhu objeví nová verze dodávky Iveco Daily, vozu, kterého se již prodalo dva miliony kusů.

Daily si i nadále zachová pevnou rámovou konstrukci podvozku, která umožňuje snadnou montáž nástavby. 

Nyní dostane Daily nový, silnější motorem a vyšším výkonem. 3litrový naftový motor Euro 5 z dílny FPT Industrial dosahuje špičkového jmenovitého výkonu 205 koní (150 kW) a krouticí moment má 470 Nm.

Je to zásluhou úpravy dvojice turbodmychadel, z nichž jedno je kompaktní, s nízkou setrvačností pro rychlou a dostatečně energickou reakci a druhé představuje větší jednotku určenou pro dosažení maximálního výkonu motoru s vysokým krouticím momentem i výkonem.

Také motor s objemem 2,3 litru vyráběný FPT Industrial těží ze zvýšeného krouticího momentu na 320 Nm. Má nový systém vstřikování paliva Multijet II, který optimalizuje proces spalování.

Technologie vedoucí ke snižování hladiny výfukových emisí u dieselových motorů je rozšířena o systém EGR, který spolu s lepší regulací zajišťuje přesné rozdělení recirkulovaných plynů mezi jednotlivéý válce. Součástí standardního vybavení je filtr pevných částic - DPF (Diesel Particulate Filter).

Vozidla dostanou světla pro denní svícení a nové mlhovky s odbočovací funkcí.

Standardní výbava Daily 2011 rovněž zahrnuje nový elektronický stabilizační program ESP 9 s aktivními čidly a další systémy aktivní bezpečnosti: ABS (protiblokovací brzdový systém), EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), ASR (systém regulace prokluzu kol), MSR (regulace brzdného účinku motoru), ESP (regulace stability), HBA (hydraulický posilovač brzd pro zajištění nejvyšší efektivity nouzového brzdění), Hill Holder (asistent rozjezdu do kopce), LAC (adaptivní regulace brzdění s nákladem), TSM (snížení výkyvů přívěsu), HRB (hydraulický posilovač brzd zadních kol), HFC (kompenzace hydraulického vadnutí brzd), RMI (zmírnění klopného momentu) a ROM (snížení rizika převrácení).

Došlo také na zlepšení komfortu v interiéru vozidla včetně nastavitelného sloupku volantu a širších možností nastavení sedadel řidiče i cestujících.

Maximální povolená hmotnost nového Iveca Daily se pohybuje od 2,8 tun do 7 tun a maximálním užitečným zatížením až 4,7 tun. Furgony jsou k dispozici s ložným prostorem do 17,2 m3 v šesti různých verzích.

 

Právě se děje

před 2 minutami

Při výbuchu v kábulské mešitě zahynulo 12 lidí, terčem byl možná imám

Nejméně 12 mrtvých a 15 zraněných si vyžádala páteční exploze v mešitě na severu afghánské metropole Kábulu. Informovala o tom agentura AP s odvoláním na místní policii. Mezi oběťmi je i imám, který podle bezpečnostních složek mohl být terčem útoku.

Mluvčí kábulské policie uvedl, že uvnitř mešity byly předem nastraženy výbušniny, které poté explodovaly v době pátečních modliteb. K atentátu se zatím nikdo nepřihlásil, policie zahájila vyšetřování.

Islamistické hnutí Tálibán a afghánská vláda, které spolu vedou boje, vyhlásily od čtvrtka třídenní příměří u příležitosti svátku íd al-fitr, který se slaví na konci muslimského postního měsíce ramadánu.

Zdroj: ČTK
před 32 minutami

Bývalý italský ministr Salvini nepůjde před soud kvůli zablokování lodě s migranty

Bývalý italský ministr vnitra a vůdce strany Liga Matteo Salvini nepůjde před soud kvůli zablokování lodě italské pobřežní hlídky se zachráněnými migranty v červenci roku 2019. Rozhodnutí padlo v pátek u předběžného soudu v Katánii, uvedla agentura Reuters. Salvini, který obvinění související s kauzou dlouhodobě odmítá, naopak bude souzen v jiném podobném případu, který se týká lodi nevládní organizace Open Arms.

Bývalý ministr vnitra čelil obvinění z omezování osobní svobody, protože několik dní bránil přistání lodě italské pobřežní hlídky Gregoretti, jež měla na palubě zhruba 130 migrantů zachráněných v moři. Loď čekala na přidělení přístavu od 27. do 31. července 2019. Přistát mohla až poté, co italská vláda vyjednala přerozdělení migrantů mezi jiné evropské země.

Zdroj: ČTK
Další zprávy