I přes propad v Německu prodeje aut v Evropě rostou

Radek Pecák Radek Pecák
16. 7. 2010 0:00
auto

Ve třech ze čtyř evropských zemích, kde se prodávají dvě třetiny z celkových objemů evropských prodejů, tedy v Itálii, francii a Velké Británii, se letos v prvním pololetí prodalo více aut než ve stejném období loňského roku. Jedinou výjimkou je Německo, kde prodeje vloni dopovalo šrotovné.

Jeho podíl se proto ve srovnání s loňskem (kdy činil skoro 28 procent) snížil na necelých dvacet procent. Přesto je Německo stále největším trhem pro prodej nových automobilů, zbývající tři země mají podíl každá kolem patnácti procent.

Z krize se letos již celkem dobře dostala francouzská automobilka Renault, jejíž prodeje se v prvním pololetí letoška ve srovnání s tím loňským zvýšily o pětinu, vyšší prodeje má ještě PSA - Citroën + Peugeot (+7,2 procenta) a BMW (+7,6 procenta). Naopak největší poklesy zaznamenal Fiat (skoro 1% procent) a Toyota (přes 11 procent).

Podíl Škodovky na evropském trhu činil 3,24 procenta, což je sice o jednu desetinu nižší číslo než před rokem, ale je vyšší než před krizí v letech 2007 a 2008.  

 

Právě se děje

Další zprávy