reklama
 
 

Hyundai zaútočil na Octavii RS a Golf GTI. Nové auto z Nošovic jede až dvě stě padesátkou

13. 10. 2017
Český trh se rozrostl o novou sportovní verzi běžného rodinného auta. Hyundai i30 N se prodává se dvěma verzemi dvoulitrového benzinového turbomotoru o výkonech 250 a 275 koní. Základní cena necelých 700 tisíc korun je vyšší než u nejlevnější Škody Octavia RS. Auto z Nošovic ale nabízí o něco lepší dynamiku a výbavu. Je ale žravější.

Sportovní verze má spousta běžné prodávaných rodinných modelů. Nejpopulárnější nové auto na českém trhu, Škoda Octavia, už prodává třetí generaci výkonné varianty RS. Evropský lídr Volkswagen Golf se v provedení GTI vyrábí už desítky let. Nadupané varianty nabízí i Ford Focus, Kia cee´d, Peugeot 308 nebo Renault Mégane. Nyní do této společnosti přijíždí i Hyundai i30.

Porovnání i30 N s konkurenty

Základní provedení vozu Hyundai i30 N jsme porovnali s nejlevnějšími verzemi Škody Octavia RS a pětidveřového  Volkswagenu Golf GTI. Podívejte se zde.

Letos nejprodávanější auto zahraniční značky na českém trhu se ve výkonné variantě označuje písmenem N. To kromě míst, kde se auto vyvíjelo (Namyang), testovalo (Nürburgring) a vyrábí (Nošovice) symbolizuje také šikanu, tedy velmi ostrou zatáčku.

Pod kapotou pětidveřového hatchbacku vrčí podobně jako u většiny konkurentů dvoulitrový benzinový turbomotor pohánějící přední kola spojený s šestistupňovou manuální převodovkou, jehož základní výkon činí 184 kW, tedy 250 koní. Silnější varianta disponuje 202 kW, tedy 275 koňmi. Mezi hatchbacky nižší střední třídy nejde zdaleka o nejvyšší hodnotu, vždyť například Mercedes třídy A nabízí až 280 kW. 

Také dynamiku měřenou zrychlením z 0 na 100 km/h během 6,4 s, respektive 6,1 s u silnější verze, řada konkurentů překonává. Obě varianty Hyundaie i30 N mají elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h. Řadit si hatchbacky a liftbacky nižší střední třídy podle výkonu motoru, dynamiky nebo spotřeby můžete v přehledných tabulkách zde. Právě vyšší konzumace paliva, tedy alespoň podle laboratorních údajů, patří k nevýhodám i30 N.

Hyundai si nekladl za cíl nabídnout nejsilnější, ale ani nejlevnější hot hatch. Chce lovit mezi řidiči, kteří hledají dobře vybavené výkonné auto za rozumnou cenu. Tomu odpovídá i ceník se sumou 699 990 korun za slabší provedení. Není to částka nejnižší za podobné auto. Například nejdostupnější Škoda Octavia RS se prodává od 696 900 korun. Podívejte se na přehled nových aut s maximální rychlostí 250 km/h s cenou do 700 tisíc korun.

Standardní výbava modelu i30 N zahrnuje řadu zajímavých prvků, které nebývají u konkurence běžné. Řidič si může nastavit tuhost tlumičů, nechybí funkce "launch control", tedy elektronikou kontrolovaný co nejrychlejší rozjezd z místa nebo funkce vyrovnávání otáček při řazení rychlostních stupňů směrem dolů. Výkonnější verze přidává elektronicky řízení samosvorný diferenciál na přední nápravě potlačující nedotáčivost nebo aktivní ovládání výfukové klapky a tím možnost měnit intenzitu a charakteristiku zvuku, který se line z výfuků.

Mezi standardní výbavu patří i LED světlomety, osmnáctipalcová litá kola, sportovní elektricky stavitelná přední sedadla s čalouněním kůže/semiš, multimediální systém s osmipalcovým dotekovým displejem, navigací a parkovací kamerou nebo řada asistenčních systémů se zaměřením na bezpečnost.

autor: Ondřej Běhal | 13. 10. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama