Nový Hyundai Tucson zdražil, stojí od 530 tisíc. Jak obstojí proti Karoqu a dalším?

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 10. 2020 6:02
Jednou z hlavních novinek druhé poloviny roku, která má v pase napsané jako místo vzniku Českou republiku, je Hyundai Tucson. Poslední generace kompaktního SUV má extravagantní design, zcela nové motory a konečně také české ceny. A i když pod půl milionu nejdou, stále patří model z Nošovic poměrem ceny a výbavy mezi výhodnější zástupce své třídy. Podívejte se na ceník i srovnání s konkurencí.
Foto: Hyundai

Hyundai Tucson

Novou generaci Hyundai Tucson jsme představili detailně už v polovině září, kdy mělo SUV premiéru (čtěte zde). Zopakovat ale můžeme to nejdůležitější. Primárně to, že velikostně si model z Nošovic mezigeneračně příliš nepolepšil. Prodloužil se o 20 mm, přičemž nárůst o 10 mm hlásí také rozvor náprav. Celkově je mezi nápravami 2680 mm, což rozhodně není špatná hodnota, jak ostatně najdete dále v tomto článku.

Nejvýraznější proměnou prošel design - ať už zvenku, nebo zevnitř. Auto na ulici rozhodně nepřehlédnete, už třeba jen kvůli hlavním světlům navazujícím na masku chladiče. Uvnitř nečekejte fyzická tlačítka, Hyundai sází na obrazovky či dotykové plochy. Už v základu je tak centrální osmipalcový displej, od druhého výbavového stupně je navíc digitální i přístrojová deska.

Kámen na kameni nezůstal pod kapotou, kde má nově hojné zastoupení elektrifikace. Z počátku nabídne Hyundai mild-hybridy (zkratka MHEV), jejichž elektrický systém má napětí 48 V, a klasický hybrid (zkratka HEV) s poměrně netradičním benzinovým přeplňovaným čtyřválcem. Většina konkurentů totiž využívá v kombinaci s elektromotorem atmosférický benzinový motor. V příštím roce ještě přibude plug-in hybrid se 195 kW. Takto vypadá kompletní a velmi široká nabídka motorů nového Hyundai Tucson na českém trhu:

Motor Výkon Převodovka Pohon
1.6 T-GDI 110 kW šestistupňová manuální předních kol
1.6 T-GDI 110 kW šestistupňová manuální 4×4
1.6 T-GDI MHEV 110 kW šestistupňová manuální předních kol
1.6 T-GDI MHEV 110 kW sedmistupňová dvouspojková automatická předních kol
1.6 T-GDI MHEV 132 kW šestistupňová manuální předních kol
1.6 T-GDI MHEV 132 kW sedmistupňová dvouspojková automatická 4×4
1.6 CRDi 85 kW šestistupňová manuální předních kol
1.6 CRDi MHEV 100 kW šestistupňová manuální předních kol
1.6 CRDi MHEV 100 kW sedmistupňová dvouspojková automatická předních kol
1.6 CRDi MHEV 100 kW sedmistupňová dvouspojková automatická 4×4
1.6 T-GDI HEV 169 kW šestistupňová automatická předních kol
1.6 T-GDI HEV 169 kW šestistupňová automatická 4×4
 

Právě se děje

Aktualizováno před 11 minutami

Malé letadlo se na západě Ukrajiny zřítilo na dům, čtyři lidé zahynuli

Malé letadlo se v úterý na západě Ukrajině zřítilo na soukromý dům, který vzápětí začal hořet. Neštěstí si vyžádalo čtyři lidského životy - zahynul ukrajinský pilot a tři cestující ze Spojených států. V domě u vsi Šeparivci v Ivano-Frankivské oblasti v okamžiku nehody nikdo nebyl, napsal na svém webu list Ukrajinska pravda s odvoláním na záchranáře a policii. Hasičům se požár na ploše asi 100 metrů čtverečních podařilo uhasit asi hodinu po pádu letadla.

Zřícený letoun pilotoval místní obyvatel, cestující byli cizinci. Agentura Unian později s odvoláním na židovskou obec uvedla, že v letadle kromě pilota zahynuli cestující ze skupiny chasidských židů ze Spojených států, kteří jsou v oblasti na dovolené; všichni měli americké občanství. Stroj pilotoval profesionální letec se čtyřicetiletou praxí, bývalý vojenský pilot, který se angažoval v rozvoji sportovního létání a ultralightů a působil také jako letecký instruktor.

Havarovaný stroj byl podle ukrajinského deníku WT10 Advantic, což je podle dostupných informací letadlo navržené a vyvíjené společností Aerospool z Prievidze na Slovensku. V nabídce na jejím webu ale aktuálně tento typ nefiguruje a vedení firmy je právě na dovolené. Stroj se podle dostupných informací prodával v rozloženém stavu, aby si jej zákazník sestavil sám.

Zdroj: ČTK
Další zprávy