Hyundai spouští v Nošovicích výrobu i30 fastback, konkurenta pro Octavii. Je prý hezčí než škodovka

Eva Srpová Eva Srpová
14. 11. 2017 16:26
Hyundai v polovině listopadu rozjíždí na lince v Nošovicích výrobu čtvrté karosářské varianty svého kompaktního modelu i30. Fastback má v Česku konkurovat Octavii, avšak největším odbytištěm budou jiné evropské trhy než ten domácí, především v Německu nebo Velké Británii.
V Nošovicích se spouští výroba fastbacku, v pořadí čtvrté karosářské varianty kompaktního modelu i30.
V Nošovicích se spouští výroba fastbacku, v pořadí čtvrté karosářské varianty kompaktního modelu i30. | Foto: Eva Srpová

Hyundai spouští 15. listopadu výrobu další varianty kompaktního modelu i30. Jde v pořadí už o čtvrtou verzi. Na podzim loňského roku automobilka rozjela výrobu nové generace hatchbacku, na jaře letošního roku se k němu přidalo kombi.

V říjnu 2017 rodinu doplnila sportovně střižená varianta N a s novou variantou, kterou Hyundai jednoduše nazývá fastback (protože jde o fastback, tedy stylově střižený liftback), se v listopadu tato modelová řada stává (skoro) kompletní. Automobilka chce totiž ještě vyrábět fastback N, tedy sportovně laděný model, který dorazí v příštím roce.

V čem je fastback jiný než hatchback? Má jinou masku s LED denním svícením, je o 25 mm nižší a sedí na větších kolech. A pak je tu samozřejmě ta jiná výklopná záď s výraznou hranou.

Všechny karosářské verze mají stejný rozvor, tedy 2650 mm, avšak pětidveřový model měří 4340 mm, fastback je o 115 mm delší (4455 mm) a kombi varianta měří 4585 mm. V interiéru se neměnilo nic, jen pro fastback je k dispozici navíc ještě kožené čalounění v barvě bordó.

Objem kufru hatchbacku je 395 litrů, fastback pojme 450 litrů a kombi verze jim s 602 litry kraluje.

Fastback má o 55 litrů větší kufr než klasický hatchback.
Fastback má o 55 litrů větší kufr než klasický hatchback. | Foto: Eva Srpová

Ceny ještě nebyly oznámeny, má se tak stát koncem listopadu. "Budou ale nastaveny tak, aby se Fastback zařadil mezi hatchback a kombi," řekl Aktuálně.cz Marek Trešl, produktový manažer značky Hyundai. Jenže nová verze se nebude nabízet v základní variantě Entry, ale až ve variantě Trikolor.

Na prezentaci byl přítomen také Thomas Bürkle, designér, který pracuje pro Hyundai od roku 2005. Navrhl už minulou generaci i30, ale také například modely i20 a i40. "Návrhem fastbacku jsem si splnil designérský sen. Přáli jsme si, aby si auto značky Hyundai lidé začali častěji kupovat srdcem, ne jen rozumem," dodal. Model i30 fastback by podle něj měl oslovit hlavně mladší klientelu.

Mezi ní ale příliš mnoho Čechů asi patřit nebude. Kompaktní model i30 se v Česku prodává především jako kombík, a to až ze 70 %. Přesto Marek Trešl z Hyundai věří, že pro verzi s výklopnou zádí se v příštím roce rozhodne zhruba 10 procent českých kupců modelu i30. "Je totiž hezčí než konkurenční Škoda Octavia," dodává s úsměvem.

Ještě letos se má v Nošovicích postavit 3500 fastbacků, většina ale putuje na export. Největší zájem o tuto karosářskou variantu je ve Velké Británii, Německu, Španělsku a také Irsku. 

 

Právě se děje

Další zprávy