Hyundai odhalil novou generaci rodinného auta z Nošovic. Zaútočí na milionovou hranici

Radek Pecák Radek Pecák
7. 9. 2016 15:00
Nová generace modelu i30 má navázat na úspěch minulých dvou verzí, kterých se od roku 2008 v Evropě prodalo přes 800 000 kusů. Stejně jako dva předchůdci, bude se rovněž nová "i30" vyrábět v České republice, v severomoravských Nošovicích.
Vůz nyní působí uhlazenějším dojmem než minulá generace.
Vůz nyní působí uhlazenějším dojmem než minulá generace. | Foto: Radek Pecák

Tím nejdůležitějším modelem značky Hyundai v Evropě se má stát nová generace vozu i30, kterou představitelé značky premiérově odtajnili ve Frankfurtu. Byl u toho i redaktor online deníku Aktuálně.cz.

"Tento vůz významným způsobem přispěje k realizaci našeho cíle stát se jedničkou mezi asijskými automobilovými značkami," sdělil dokonce provozní ředitel Hyundai Motor Europe Thomas Schmid.

Premiéry se zúčastnil rovněž šéfdesignér korejského automobilového koncernu Peter Schreyer.
Premiéry se zúčastnil rovněž šéfdesignér korejského automobilového koncernu Peter Schreyer. | Foto: Radek Pecák

Dosavadních dvou generací tohoto modelu nižší střední třídy se prodalo přes 800 000 kusů. Je tedy reálný předpoklad, že právě nová generace bude tou, která pokoří milionovou hranici. I nadále se model i30 bude vyrábět v závodě Nošovice v České republice.

Jedním z hlavních rozpoznávacích znaků se stane nová "kaskádovitá" maska chladiče, která spoluvytvoří novou identitu značky. 

Oproti druhé generaci se rozměry auta změnily jen mírně. Například rozvor zůstal "na svém" a činí 2650 milimetrů, výška se snížila o patnáct milimetrů (nyní je 1455 milimetrů), šířka se zvětšila také o patnáct milimetrů (1795 mm) a na délku teď auto měří 4340 milimetrů, což je o čtyři centimetry více.

Zavazadlový prostor narostl o patnáct litrů a na pět litrů se přiblížil hodnotě 400 litrů.

Pod kapotou se objeví tři zážehové a jeden vznětový motor. Základní motorizací se stane čtyřválec 1,4 s maximálním výkonem 100 koní, následovat bude tříválcový litrový turbomotor (120 koní) a nabídku agregátů spalujících benzín uzavře zbrusu nová přeplňovaná jednotka 1,4 GDI s výkonem 140 koní.

Dominantou přídě je nově tvarovaná maska chladiče.
Dominantou přídě je nově tvarovaná maska chladiče. | Foto: Radek Pecák

Zájemci o naftový motor budou moci zvolit jednu ze tří výkonových variant agregátu 1,6 (95, 110 a 136 koní).

Motory budou propojeny buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

K vylepšení jízdních vlastností by měla přispět tužší karosérie (o 22 procent v porovnání s předchůdcem). Díky nadpolovičnímu podílu použitých vysokopevnostních ocelí se současně podařilo snížit její hmotnost o citelných 28 kilogramů. Další změnou k lepšímu má být o deset procent strmější řízení.

Třetí generace i30 samozřejmě dostane množství nových komfortních a bezpečnostních asistenčních systémů. Na palubě se tak ocitne autonomní nouzové brzdění s upozorněním na nebezpečí čelní kolize, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, informování o omezení rychlosti a asistent dálkových světel. Nová "itřicítka" rovněž upozorní řidiče na jeho únavu.

Pro případ nehody je tu ještě sedm airbagů.

Dominantou palubní desky je vyčnívající osmipalcový dotykový displej.
Dominantou palubní desky je vyčnívající osmipalcový dotykový displej. | Foto: Hyundai

Základní verze audiosystému má pětipalcový dotykový displej s integrovanou zadní kamerou, za příplatek bude k mání osmipalcový displej navigačního systému. Zákazník s ním získá zdarma i sedmileté předplatné na služby TomTom Live.

Mobilní telefon půjde ve speciální přihrádce nabíjet bezdrátově. Sedačky mohou být vyhřívané i odvětrávané.

Vůz se bude pohybovat na kolech s průměrem od patnácti do sedmnácti palců. Při objednávání se zákazník rozhodne pro jednu ze tří barevných variant interiéru a jeden z dvanácti nabízených laků. Tři z nich jsou dokonce perleťové.

Další informace a dojmy přineseme v podrobné galerii zítra.  

 

Právě se děje

před 31 minutami

Evropský parlament odsoudil polský zákaz potratů. Ohrožuje podle něj zdraví žen a povede k tajným interrupcím

Evropský parlament ve čtvrtek odsoudil říjnové rozhodnutí polského ústavního soudu zásadně omezit možnost umělého přerušení těhotenství. Podle europoslanců tento de facto zákaz potratů ohrožuje zdraví polských žen a povede k výraznému rozšíření tajně prováděných a méně bezpečných interrupcí. Omezení je podle evropských zákonodárců dalším důkazem posilování vlivu polských vládnoucích politiků na justici.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Ve věku 63 let po krátké těžké nemoci zemřel prezident Exekutorské komory ČR Vladimír Plášil

Ve věku 63 let po krátké těžké nemoci zemřel prezident Exekutorské komory ČR Vladimír Plášil. V tiskové zprávě to oznámila mluvčí komory Lenka Desatová. Plášil působil od roku 2001 jako soudní exekutor v Praze 7 a v minulosti byl mimo jiné členem Legislativní rady vlády. Byl zakládajícím členem Exekutorské komory ČR a také dlouholetým členem jejího prezidia. V čele komory pak stál od roku 2018.

"Zasadil se o další transparentnost a elektronizaci komory, která za jeho působení významným způsobem zefektivnila svou činnost. Významným způsobem také přispěl k zapojení komory do legislativních procesů a k užší spolupráci s orgány veřejné moci," sdělila Desatová. Za Plášilova působení v prezidiu také podle ní posílila Exekutorská komora ČR svou pozici v Mezinárodní unii soudních exekutorů.

Exekutorská komora České republiky sdružuje soudní exekutory, vykonává jejich samosprávu a dohlíží nad jejich úřední činností. Členství v komoře je pro všechny exekutory ze zákona povinné. Komora sídlí v Praze a má pobočku v Brně.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Na daňového balíčku, který bude projednávat Senát, dál není v koalici shoda. Střet je nešťastný, říká Babiš

V koalici dál není shoda na podobě daňového balíčku, který bude projednávat Senát. Premiér Andrej Babiš (ANO) a vicepremiér Jan Hamáček (ČSSD) se ve čtvrtek na návrhu daňových změn jako lídři vládních stran nedohodli. V jednání o zvýšení přídavků na děti se posunuli ke shodě. 

Změnu daní po zrušení superhrubé mzdy, postoj k návrhu státního rozpočtu a navýšení přídavků měla ve čtvrtek projednávat koaliční rada. Vládní strany mají rozdílné postoje. Babiš jednání zrušil, místo toho se sešli jen s Hamáčkem.

"Střet ohledně daní je nešťastný," uvedl po jednání premiér. Podle něj původně shoda byla. Do předloženého vládního daňového balíčku Babiš jako poslanec doplnil návrh na zrušení superhrubé mzdy a s daní z příjmu 15 a 23 procent u vysokých výdělků. Hamáček pak také jako poslanec přidal vlastní návrh daní z příjmu 19 a 23 procent a se zvýšením daňové slevy na poplatníka z 24.840 na 30.000 korun.

Zdroj: ČTK
Další zprávy