reklama
 
 

Hyundai mění barvu. Jeho autosalony budou brzy bronzové

7. 1. 2015 15:05
Zákazníci korejské automobilky se letos mohou těšit na sedm nových nebo modernizovaných automobilů.

Praha - Prodejci Hyundai začnou měnit svá dealerství, z dominantní modré se postupně "převléknou" do bronzové. Jako první touto změnou projde dealerství ve Zlíně, které bude v nové podobě otevřeno na konci února. Informoval o tom generální ředitel Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický.

Podle něho taková proměna již během letošního roku čeká deset z celkového počtu 51 dealerství, které v současné době v České republice fungují. Do konce roku 2016 se mají změnit všechny autosalony korejské značky.

Tuzemská centrála značky navíc během letošního roku hodlá otevřít pět nových dealerství a v roce 2016 počet prodejců uzavřít na plánovaném čísle 60.

V loňském roce v České republice Hyundai navýšila prodeje - podle vlastních údajů o 16 procent na 18 741 vozů a podle statistiky Svazu dovozců automobilů dokonce o 16,6 procenta na 18 934 nových automobilů. Letos chce podle Vošického značka v tuzemsku prodat přes dvacet tisíc nových automobilů.

Tři novinky z Nošovic

V roce 2015 Hyundai v Česku začne prodávat sedm zcela nových nebo inovovaných vozů.

Právě v těchto dnech přichází na trh nová generace městského hatchbacku i20, v březnu bude následovat modernizovaný model i30, včetně sportovní verze Turbo. Dále v dubnu vstoupí na trh třídveřová varianta vozu i20, v květnu se začne nabízet facelift manažerského vozu i40 a v červnu zcela nová velká dodávka H350. V létě pak ještě dealeři začnou nabízet modernizovanou ix20 a v srpnu je očekávána nová generace kompaktního SUV ix35.

Tři z těchto vozů (i 30, ix20 a ix35) se vyrábějí v Nošovicích na severu Moravy, kde se vloni vyrobilo 307 450 automobilů a letos plánují produkci 330 tisíc vozů. Toho dosáhnou zvýšením výrobního tempa ze současných 60 na 66 automobilů za hodinu.

Více než 95 procent produkce tohoto závodu míří na export. Podíl těch aut, která končí u tuzemských zákazníků, se ale podle mluvčího závodu Petra Vaňka rok od roku zvyšuje. Ještě v roce 2013 to bylo jen 3,5 procenta.

Zhruba 56 procent výroby tvořil terénní model ix35, dále se vyrobilo 99 tisíc vozů i30 a asi 35 500 MPV ix20. Auta z Nošovic zamířila do 55 zemí, nejvíce do Německa, Ruska a Velké Británie. Česko bylo šestým největším trhem.

autor: Radek Pecák | 7. 1. 2015 15:05

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama