Hyundai i20, velký soupeř fabie, vstupuje na tuzemský trh

Ondřej Běhal
23. 11. 2014 18:35
Základní cena novinky korejské značky byla stanovena na částku 239 990 korun.
Foto: Hyundai

Pouze několik dní od začátku prodeje nové Škody Fabia přijíždí na český trh její největší konkurent. Od pátku si zájemci o malý pětidveřový hatchback mohou koupit nový Hyundai i20.

Třetí generace automobilu korejské značky vyráběného v Turecku a navrženého v Německu nešetří sebevědomím. Její nejnižší cenovka začíná o pět tisíc výš než u škodovky – na 239 990 korunách. Je to dosti značný rozdíl od předchůdce, který na sebe v posledních měsících strhával pozornost akční cenou začínající pod 200 tisíci korunami. Kompletní ceník nového Hyundaie i20 si prohlédněte zde.

Základní novou i20 pohání čtyřválcový motor 1,2 s maximálním výkonem 55 kW. Nejlevnější fabia se musí spokojit s tříválcem a maximem 44 kW. U srovnatelných verzí vychází levněji hyundai, jak vyplývá z porovnání, k němuž jsme přidali další oblíbený malý hatchback Ford Fiesta.

Foto: Hyundai

Novinku redaktor severu vybermiauto.cz testoval na mezinárodní novinářské prezentaci na jihu Španělska. První vážný argument pro pořízení i20 je ale zřejmý, aniž bychom museli za volant. Je to design. Částečně navazuje na líbivý styl „ocucaný bonbón“ z modelu i30, zároveň se ale vydává cestou méně komplikovanějších a nadčasovějších linií. Výsledkem je ze všech stran atraktivní vizáž podpořená zajímavými barvami.

Uvnitř jsou měkčené plasty

Uvnitř najdeme měkčí plasty než u fabie. Stejně jako u škodovky jsme dostali k dispozici pouze vyšperkované verze, které působí na malé auto velmi hodnotně. Dveře se zavírají tiše, bezhlučně fungují i velká tlačítka a příjemné ovladače rádia či klimatizace. Hyundai se dušuje, že měkčené plasty kolem sebe najdou i majitelé nejlevnějších variant.

Foto: Hyundai

Porovnání základních motorů vychází lépe pro i20. Její čtyřválec 1,2 l s výkonovými verzemi 55 a 63 kW běží kultivovaněji a nabízí lepší dynamiku než škodovácké litrové tříválce o výkonech 44 a 55 kW. I nejslabším motorům i20 ale dochází dech v kopcích a vyžadují docela časté řazení. Spotřeba novinek značek Hyundai a Škoda se téměř neliší, s oběma vozy lze hodně lehkou nohou jezdit pod pět litrů.

Dynamičtější svezení nabízí u nové i20 čtrnáctistovka se šestistupňovou převodovkou a maximem 74 kW. Při porovnání bychom ale zvedli ruku pro čtyřválec Fabie 1.2 TSI/81 kW, jemuž turbo zajišťuje převahu v nejpoužívanějších otáčkách, a navíc méně žere. Benzinové motory s turbem doplní paletu modelu Hyundai i20 příští rok. Půjde o litrové tříválce s výkony 74 a 88 kW.

Foto: Hyundai

Už nyní nechybí v nabídce naftové motory – tříválec 1.1 CRDi a čtyřválec 1.4 CRDi. Vzhledem k cenám ale nepředpokládáme velký zájem o ně.

Kombi zatím s otazníkem

Klidná jízda s třetí generací modelu Hyundai i20 připomíná svezení s fabií, podvozek obou vozů působí na malé hatchbacky dospěle. Kabina vozu korejské značky nám připadá o něco lépe odhlučněná, škodovka kontruje plynulejším řízením. Další rozdíly ve prospěch škodovky vyjdou najevo až při ostřejším zacházení. Fabia ochotněji zatáčí.

Hyundai i20 je o něco delší než Škoda Fabia, ostatními proporcemi jsou auta zvenčí i uvnitř hodně podobná. Větší délka znamená o něco lepší místo pro nohy v i20. Hyundai se řadí mezi nejprostornější malé hatchbacky – a to včetně zavazadlového prostoru. Na opěvovanou škodovku mu tady scházejí pouze čtyři litry (326 l), navíc ji výrazně překonává šířkou kufru. Podrobné porovnání interiérů obou aut podle nezávislých měření najdete zde.

Mimo pětidveřového hatchbacku se Hyundai bude vyrábět i ve třídveřové verzi, která ale nemá být na rozdíl od minulé generace téměř totožnou, jen o něco levnější verzí. Půjde o auto pro mladé ve stylu kupé. Hyundai navíc slíbil rozšíření rodiny i20 o další verze. Ve hře jsou například malé terénní auto nebo prodloužená varianta kombi, která je zatím na českém trhu trumfem fabie.

 

Právě se děje

před 38 minutami

Jedny z nejprodávanějších amerických novin USA Today poprvé podpořily do voleb jednoho z kandidátů

Redakční rada jednoho z nejprodávanějších amerických deníků USA Today dnes podpořila do prezidentských voleb demokrata Joea Bidena. Je to přitom poprvé, co se list postavil za jednoho z kandidátů od svého založení v roce 1982. Podobný krok již letos učinilo několik dalších periodik.

"Není to něco, co bychom dělali zlehka či s nadšením," uvedl šéf redakční rady USA Today Bill Stenberg. "V roce 2016 nedokázali konzervativní členové jít o krok dál a podpořit Hillary Clintonovou," pokračoval s tím, že před čtyřmi roky list jen nabádal svoje čtenáře, aby nevolili Trumpa, nicméně podporu nevyslovil nikomu.

"Nyní, když je to otázka Joea Bidena proti Donaldu Trumpovi, byla v radě plná shoda nejen na tom postavit se znovu proti Donaldu Trumpovi, ale udělat krok navíc a podpořit Joea Bidena, který je méně polarizující a kontroverzní postavou než Clintonová," dodal Stenberg.

Zdroj: ČTK
před 41 minutami

Ministři Arménie a Ázerbájdžánu budou v USA řešit Karabach, setkají se s ministrem Pompeem

Ministři zahraničí Arménie a Ázerbájdžánu dnes oznámili, že se kvůli bojům na Náhorním Karabachu v pátek setkají ve Washingtonu se šéfem americké diplomacie Mikem Pompeem. O plánované schůzce informovala agentura Reuters. Washington setkání zatím nekomentoval. Z Karabachu jsou navzdory příměří hlášeny další boje.

Z dosavadních informací není jasné, zda se šéfové diplomacií znepřátelených stran setkají s Pompeem zvlášť nebo najednou. Nicméně plánované schůzky naznačují, že Washington se začíná v současném konfliktu na Náhorním Karabachu více angažovat, píše Reuters. Až dosud bylo ve snaze o ukončení nejnovějších bojů v oblasti aktivní zejména Rusko, které se podílelo na uzavření obou příměří tento měsíc. Naposledy klid zbraní začal platit v sobotu, boje však neustaly.

Zdroj: ČTK
Další zprávy