Budoucnost cestování do Chorvatska. Hymer ukázal futuristický karavan pro rok 2030

Hymer Galileo je budoucností obytných aut.
Jeho základem je podlahová plošina, která obsahuje komponenty pohonného ústrojí.
Pohon je elektrický a řízení vozu autonomní, v interiéru proto chybí všechny dnes běžné ovládací prvky.
Na jednu podvozkovou plošinu je nainstalována karoserie.
Ta využívá maximálního množství obestavěného prostoru, protože v kabině chybí již zmíněné ovládací prvky.
Foto: Erwin Hymer Group
Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 10. 2019 6:05
Jak vypadá automobil budoucnosti? Nejspíše se řídí sám a pohání jej minimálně vodík, spíše ale elektřina. Na tomto předpokladu už dávno nestaví jen výrobci osobních vozidel. Přidali se k nim i producenti dodávek a nejnověji obytných aut. Jeden z lídrů trhu, německý Hymer, představil koncept se jménem Galileo, určený pro rok 2030.

Ten naprosto přesně odpovídá budoucnosti, jakou již několik let stále vehementněji představují i další výrobci. Ani o řízení obytného vozu se tak podle Hymeru nebude muset starat člověk - vše obstarají počítače, senzory, radary a další elektronické vychytávky.

Koncept Galileo však jde ještě o něco dál. Možná jste to už viděli u Mercedesu či Rinspeedu. Hymer má totiž výměnnou karoserii. Důležitý je tady plochý podvozek, do nějž jsou uloženy komponenty pohonného ústrojí, které je bezemisní. Na takový základ pak lze "nasadit" karoserii podle libosti.

Během pár okamžiků tak jde vůz využít jako mobilní garsonku v hned několika různých konfiguracích pro nejrůznější počet lidí. Podíváte-li se do galerie, v Hymeru Galileo nebude případným obyvatelům prakticky nic chybět. Je tu postel, vybavená kuchyň, koupelna, obývací pokoj a v případě potřeby lze vytvořit i krytou terasu.

Obytné auto roku 2030 | Video: Erwin Hymer Group

Hymer se tak snažil využít každý centimetr čtverečný volného prostoru, což mu umožnilo použití podvozku s elektrickým pohonem a autonomním řízením. Vozu chybí dnes nepostradatelné prvky jako volant, pedály, palubní deska nebo volič převodovky. Celý půdorys nabízí maximální množství obývacího prostoru.

Výrobce plánuje, že si zájemce bude moci jeho stroj koupit, pronajmout nebo ho sdílet s ostatními. Výměnná karoserie pak zajistí, že každý z uživatelů bude moci na jednom podvozku používat jiný obývací prostor. A koneckonců, výměnný by mohl být i základ Galilea. Například v případě potřeby větší kapacity baterie pro větší dojezd, případně i vyššího výkonu.

Na střeše si pak Galileo vozí solární panely, které mohou pomáhat s napájením palubních elektronických systémů. Koncept zatím existuje jen na počítačem generovaných snímcích, které si můžete prohlédnout v galerii. Hymer nicméně není jediný, kdo si v poslední době pohrává s myšlenkou autonomního elektrického obytného vozu.

Suzuki představí na nadcházejícím tokijském autosalonu koncept Hanare, který pracuje se stejným předpokladem. Nemá sice výměnnou karoserii, jinak ale také nabízí hranaté tvary a maximální využití vnitřního prostoru. Uvnitř nicméně nečekejte kompletní luxus jako v Hymeru, jde spíše o jakýsi obývací pokoj na kolech. Hanare je koneckonců označení pro specifickou japonskou chatu.

 

Právě se děje

Další zprávy