GM v srpnu rozšířila počet těchto aut stažených kvůli nebezpečí požáru baterie na více než 140 000 a náklady na výměnu odhadla na 1,8 miliardy dolarů. Firmy LG tak poskytnou největší podíl na nákladech, uvedla agentura Reuters.
Společnosti LG Chem a LG Electronics dnes uvedly, že jednání o pokrytí nákladů už skočila. Většinu z nich, konkrétně 1,4 bilionu wonů (18,3 miliardy Kč), zaúčtovaly ve čtvrtletí od července do září. Část i v předchozím kvartálu.
Automobilce GM baterie dodává společnost LG Energy Solution, která spadá pod LG Chem. Palivové články do modulů a sad baterií montuje LG Electronics.
LG dodávalo baterie také pro v Koreji vyráběné elektromobily Hyundai Kona a Ioniq, které se potýkaly s podobnými problémy jako Chevrolet Bolt.
Akcie společností LG Chem a LG Electronics dnešní obchodování uzavřely růstem o 4,2 a 3,3 procenta. Investorům se ulevilo, že zmizela nejistota ohledně nákladů na stažení aut z trhu.
Společnost LG Energy Solution dodala, že plánuje obnovit práce na své primární veřejné nabídce akcií (IPO). Ta byla v srpnu pozastavena právě kvůli nejasnostem ohledně nákladů na stažení vozů z trhu.