Hoří, má Teslo. Devět otázek a odpovědí o elektromobilech v plamenech

Martin Přibyl Martin Přibyl
27. 11. 2019 6:02
Případy hořících elektromobilů jsou vděčným tématem nejen poslední doby. Poté, co vzplanuly Tesly v čínských garážích, začala jedna po nárazu do stromu plápolat i v sousedním Rakousku. Je toto riziko vážné? A proč elektroauta, když v nich není benzin nebo nafta, vůbec hoří? Podívejte se do našeho přehledu.
Expoloze zaparkovaného vozu Tesla Model S. Videozáznam sdílený na čínské sociální síti
Expoloze zaparkovaného vozu Tesla Model S. Videozáznam sdílený na čínské sociální síti | Foto: Weibo

9. Co s ohořelým vrakem?

Správně by si ho jako nebezpečný odpad měla k likvidaci převzít automobilka. Podle informací německého Handelsblattu ale trvalo několik týdnů, než si Tesla převzala ohořelý zbytek baterie, který zbyl z auta havarovaného v Rakousku. Právně nebylo jasné, komu baterie z vraku náleží. A horký brambor představovaly zbytky akumulátoru i pro firmy zabývající se recyklací baterií. Ty jsou většinou připraveny na ty nepoškozené. Akumulátory z bouraček se podle Handelsblattu zabývá v Evropě jen několik společností. I v případě baterek, které jsou v pořádku, je recyklace náročná a vyžaduje výrazná bezpečnostní opatření.

 

Právě se děje

Další zprávy