Martin Přibyl
27. 11. 2019 6:02
Případy hořících elektromobilů jsou vděčným tématem nejen poslední doby. Poté, co vzplanuly Tesly v čínských garážích, začala jedna po nárazu do stromu plápolat i v sousedním Rakousku. Je toto riziko vážné? A proč elektroauta, když v nich není benzin nebo nafta, vůbec hoří? Podívejte se do našeho přehledu.
9. Co s ohořelým vrakem?
Správně by si ho jako nebezpečný odpad měla k likvidaci převzít automobilka. Podle informací německého Handelsblattu ale trvalo několik týdnů, než si Tesla převzala ohořelý zbytek baterie, který zbyl z auta havarovaného v Rakousku. Právně nebylo jasné, komu baterie z vraku náleží. A horký brambor představovaly zbytky akumulátoru i pro firmy zabývající se recyklací baterií. Ty jsou většinou připraveny na ty nepoškozené. Akumulátory z bouraček se podle Handelsblattu zabývá v Evropě jen několik společností. I v případě baterek, které jsou v pořádku, je recyklace náročná a vyžaduje výrazná bezpečnostní opatření.