Hoří, má Teslo. Devět otázek a odpovědí o elektromobilech v plamenech

Martin Přibyl Martin Přibyl
27. 11. 2019 6:02
Případy hořících elektromobilů jsou vděčným tématem nejen poslední doby. Poté, co vzplanuly Tesly v čínských garážích, začala jedna po nárazu do stromu plápolat i v sousedním Rakousku. Je toto riziko vážné? A proč elektroauta, když v nich není benzin nebo nafta, vůbec hoří? Podívejte se do našeho přehledu.
Foto: BMW

4. Jak hasiči požár elektroauta poznají?

V českých zákonech není nijak ukotveno povinné označení elektroaut. Poznávací značka EL je k dispozici na přání a nevztahuje se na některé hybridy, které mají vyšší emise CO2. Vysokonapěťová baterie v nich přitom může chytnout stejně jako v čistém elektromobilu. "Navrhovali jsme rovněž QR kód," vzpomíná Kramář. Ani ten ale neprošel, a tak musí hasiči spoléhat na oznamovatele a vlastní zkušenost.

"Elektromobil poznáváme podle vnějších znaků - dobíjecích konektorů, absence výfuku. U některých aut jsme si jisti podle typu," vysvětluje postup hasič.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Němečtí ekologové se odvolali proti rozhodnutí, které povoluje dřívější obnovení stavby Nord Stream 2

Německé ekologické organizace se odvolaly proti rozhodnutí Spolkového úřadu pro lodní dopravu a hydrografii (BSH), které povoluje dřívější obnovení výstavby plynovodu Nord Stream 2 v německých vodách. Toto nové povolení tak prozatím pozbývá platnosti, informovala v pondělí agentura DPA.

Nord Stream 2 má po dně Baltského moře přivádět zemní plyn z Ruska do Německa. BSH v pátek schválil okamžité pokračování výstavby plynovodu v německých vodách, zatímco dřívější povolení připouští pokračování výstavby až od konce května. BSH v pondělí potvrdil, že prostřednictvím elektronické pošty obdržel odvolání od ekologických organizaci Deutschen Umwelthilfe (DUH) a Naturschutzbund Deutschland (Nabu).

Zdroj: ČTK
Další zprávy