První české ceny nového Golfu Variant. Volkswagen je výhodnější než Octavia Combi

Volkswagen Golf Variant zná první české ceny, turbodiesel ve výbavě Life stojí od 642 900 korun.
Volkswagen odhalil v konfigurátoru první dvě české ceny nové generace Golfu Variant.
Ten bude o 30 tisíc korun dražší než hatchback, s motorem 2.0 TDI o výkonu 85 kW a ve výbavě Life startuje na 642 900 korunách.
V dalších týdnech a měsících budou přibývat motory i stupně výbavy, přijde i terénní verze Alltrack.
Golf Variant je v nové generaci větší než předchůdce, jeho kufr pak pojme v základu 611 litrů.
Foto: Volkswagen
Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 10. 2020 6:02
Nová generace Volkswagenu Golf Variant bude s nejslabším naftovým dvoulitrem o výkonu 85 kW a výbavou Life stát 642 900 korun. Prozrazuje to konfigurátor českého zastoupení německé automobilky. Zmíněná kombinace je přitom jednou ze dvou, které se na stránkách Volkswagenu prozatím objevily. Další motory a výbavy budou následovat v nadcházejících týdnech a měsících.

Dvoulitrové TDI Evo o výkonu 85 kW v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou je nejslabším naftovým motorem v nabídce německého kompaktního kombi. Zároveň, pokud vycházíme z ceníku hatchbacku, bude právě výbava Life první, v níž bude nejslabší turbodiesel dostupný. Cena této verze je 642 900 korun, Golf Variant je tak o 30 tisíc korun dražší než hatchback ve srovnatelném provedení.

Výbava Life má v základu z bezpečnostních asistentů nouzové brzdění s detekcí chodců i cyklistů, adaptivní tempomat, komunikaci s jinými auty i infrastrukturou Car2X nebo udržování v jízdním pruhu. Z komfortních prvků nechybí třízónová automatická klimatizace, 10palcový multimediální systém, digitální budíky s úhlopříčkou 12,3 palce, parkovací senzory vpředu i vzadu, vyhřívaná přední sedadla a volant nebo automatické stěrače. Vizuálně má kombi 16palcová litá kola, diodová světla na obou koncích vozu nebo černé střešní ližiny.

Hlavním rivalem Golfu Variant bude na českém trhu Škoda Octavia Combi. A jakkoliv německé kombi mezigeneračně narostlo a zbavilo se také jednoho z neduhů svých předchůdců - stejné délky rozvoru náprav jako hatchback -, mladoboleslavský model je stále o kousek delší a má také větší kufr. Dvoulitrové TDI s výkonem 85 kW je ale pro oba modely stejné.

Golf Variant vs. Octavia Combi

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Škoda Octavia Combi 2.0 TDI
Rozměry (d/š/v): 4633/1789/1498 mm 4689/1829/1468 mm
Rozvor náprav: 2686 mm 2686 mm
Objem kufru: 611/1642 l 640/1700 l
Výkon: 85 kW 85 kW
Točivý moment: 300 Nm 300 Nm
Zrychlení: 10,5 s 10,4 s
Max. rychlost: 202 km/h 205 km/h
Průměrná spotřeba: 3,9 l / 100 km 3,5 l / 100 km
Průměrné emise CO2: 102-103 g/km 91-93 g/km

Octavia Combi s dvoulitrovým naftovým agregátem startuje v Česku na 570 900 korunách za akční verzi 125 let. Klasický ceník začíná na 603 900 korunách u výbavy Active. To všechno je níže než v případě Golfu, zároveň ale mají obě verze o něco chudší výbavu než Golf Variant Life. Srovnatelný je až stupeň Ambition za minimálně 636 900 korun. Proto jsme jej také s jednou ze dvou prozatím dostupných verzí německého modelu důkladněji porovnali. Pro úplnost ještě doplňme, že zmíněná jednotka se u Octavie nabízí i v nejvyšší výbavě Style za 687 900 korun.

Výbavové porovnání

Golf Variant 2.0 TDI Life Octavia Combi 2.0 TDI Ambition
Cena 642 900 Kč 636 900 Kč
Nouzové brzdění S - detekce chodců i cyklistů S - detekce chodců i cyklistů
Udržování jízdního pruhu S S
Tempomat S - adaptivní S
Komunikace Car2X S N
Klimatizace S - třízónová automatická S - dvouzónová automatická
Rádio s dotykovým displejem S - 10 palců S - 8 palců
Digitální budíky S - 10,25 palce S - 10 palců
Bezklíčové startování S S
Vyhřívání volantu S +13 400 Kč (paket Klima)
Vyhřívání sedadel S - vpředu +15 000 Kč (jen vpředu - paket Plus)
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu +15 000 Kč (jen vzadu - paket Plus)
Automatické stěrače S S
Diodová světla S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Litá kola S - 16 palců S - 16 palců

Golf Variant Life je tak ve výchozím stavu o šest tisíc korun dražší než Octavia Combi Ambition, ovšem s o něco lepší standardní výbavou, jak je vidět v tabulce. Z tohoto pohledu se tedy německé kombi vyplatí o něco více než české. Octavia je na druhou stranu o kousek větší, souboj těchto dvou modelů bude tedy minimálně v některých porovnatelných výbavách a alespoň na papíře dost vyrovnaný.

Druhá dostupná verze

Vedle provedení 2.0 TDI Life obsahuje zveřejněný konfigurátor ještě jednu variantu s naftovým agregátem 2.0 TDI Evo. Ovšem naladěným na 110 kW, a navíc v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Ten je zatím dostupný ve výbavě R-Line, která vychází z varianty Life a nabízí se za 808 900 korun. Opět je to o 30 tisíc korun více než v případě klasického hatchbacku. Pokud tedy tuto logiku aplikujeme i na základní verzi s motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW, měl by Variant začínat na 538 900 korunách.

Zpět však k verzi R-Line, která má standardně navíc především designové doplňky interiéru a exteriéru včetně sportovních předních sedadel, upravených nárazníků nebo 17palcových litých kol. Dále je standardní výbavou progresivní řízení, volba jízdních režimů nebo o 15 mm snížený sportovní podvozek.

Protože Škoda Octavia v nabídce nemá podobně sportovně laděnou verzi, porovnali jsme Golf Variant R-Line s druhým koncernovým sourozencem v podobě Seatu Leon Sportstourer FR. Také on je delší než Golf a v základní konfiguraci má také větší objem zavazadlového prostoru. 

Golf Variant vs. Leon Sportstourer

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Seat Leon Sportstourer 2.0 TDI
Rozměry (d/š/v): 4633/1789/1498 mm 4642/1799/1448 mm
Rozvor náprav: 2686 mm 2686 mm
Objem kufru: 611/1642 l 620/1600 l
Výkon: 110 kW 110 kW
Točivý moment: 360 Nm 360 Nm
Zrychlení: 8,7 s 8,9 s
Max. rychlost: 223 km/h 218 km/h
Průměrná spotřeba: 4,0-4,1 l / 100 km 3,6-3,8 l / 100 km
Průměrné emise CO2: 106-108 g/km 95-98 g/km

Zatímco Golf Variant R-Line přijde na 808 900 korun, Leon Sportstourer FR stojí od 754 900 korun. Vždy se zmíněným dvoulitrem o výkonu 110 kW a dvouspojkovou automatickou převodovkou. Španělská automobilka stejný motor nabízí ještě ve výbavě Xcellence za 759 900 korun.

Výbavové porovnání

Golf Variant 2.0 TDI R-Line Leon Sportstourer 2.0 TDI FR
Cena 808 900 Kč 754 900 Kč
Nouzové brzdění S - detekce chodců i cyklistů S - detekce chodců i cyklistů
Udržování jízdního pruhu S S
Tempomat S - adaptivní S
Komunikace Car2X S N
Klimatizace S - třízónová automatická S - třízónová automatická
Rádio s dotykovým displejem S - 10 palců S - 8,25 palce
Digitální budíky S - 10,25 palce S - 10,25 palce
Bezklíčové startování S S
Vyhřívání volantu S +10 500 Kč (paket Winter)
Vyhřívání sedadel S - vpředu +10 500 Kč (jen vpředu - paket Winter)
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu S - vzadu
Automatické stěrače S S
Diodová světla S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Sportovní podvozek S S
Litá kola S - 17 palců S - 17 palců

Jak vyplývá z tabulky, Leon Sportstourer je ve výbavě FR levnější než Golf Variant R-Line, přičemž samotná výbava obou aut je, jako ve výše zmíněném srovnání VW a Škody, hodně podobná. Seat pak nabízí nepatrně větší základní objem kufru. Opět lze tedy hovořit o tom, že souboj mezi koncernovými sourozenci je na papíře velmi vyrovnaný.

Volkswagen Golf Variant dostane v následujících týdnech a měsících více motorů a rozšíří se pravděpodobně také nabídka výbavových stupňů. Budeme-li brát za vzor hatchback, pak by se i kombi mělo nabízet ve výbavách Golf, Life, Style a R-Line. Z motorů by neměly chybět základní litrový tříválec s výkonem 81 kW, 1.5 TSI s výkonem 96 nebo 110 kW a také verze 1.5 TGI s 96 kW a pohonem na CNG. K dispozici bude pro vybrané motory i dvouspojkový automat DSG, specialitou kombíku je terénní verze Alltrack s pohonem všech kol.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 7 hodinami

AC Milán vyhrál v Parmě navzdory vyloučení Ibrahimovice

Fotbalisté AC Milán zvítězili v italské lize 3:1 na hřišti Parmy, přestože hráli od 60. minuty bez vyloučeného útočníka Zlatana Ibrahimovice. O čtvrté venkovní výhře v řadě rozhodli dvěma brankami v prvním poločase.

Hvězdný Ibrahimovic se v lize podruhé za sebou neprosadil, to ale "Rossoneri" mrzet nemuselo. Švédského kanonýra střelecky zastoupili Ante Rebič a Franck Kessié, Ibrahimovic si alespoň připsal asistenci na úvodní branku. Kessié dal desátý gól v aktuálním ročníku Serie A, což se v této fázi sezony naposledy ze záložníků AC Milán povedlo Brazilci Kaká v sezoně 2008/09.

V 60. minutě dostal Ibrahimovic červenou kartu za nesportovní chování v přerušené hře po diskuzi s rozhodčím. Záhy snížil Riccardo Gagliolo, favorit už ale v oslabení výhru udržel. V nastavení navíc přidal pojistku střídající Rafael Leao.

AC Milán má jistotu, že i po odehrání kompletního programu 30. kola zůstane na druhé příčce. Na městského rivala Inter ztrácí osm bodů, má ale o jeden odehraný zápas více. Parma je předposlední.

Na chvostu tabulky je nadále Crotone, které přišlo v závěru o body na hřišti Spezie. Crotone ještě v 89. minutě vedlo 2:1, po trefách Maggioreho a Erliče ale nakonec prohrálo 2:3.

Italská fotbalová liga - 30. kolo:

Spezia - Crotone 3:2 (63. Verde, 90. Maggiore, 90.+2 Erlič - 40. Djidji, 78. Simy), Parma - AC Milán 1:3 (66. Gagliolo - 8. Rebič, 44. Kessié, 90.+4 Leao), Udine - FC Turín 0:1 (61. Belotti z pen.).

Tabulka:

1. Inter Milán 29 22 5 2 68:27 71
2. AC Milán 30 19 6 5 57:35 63
3. Juventus Turín 29 17 8 4 58:26 59
4. Bergamo 29 17 7 5 68:36 58
5. Neapol 29 18 2 9 63:34 56
6. Lazio Řím 28 16 4 8 45:38 52
7. AS Řím 29 15 6 8 53:44 51
8. Hellas Verona 29 11 8 10 38:34 41
9. Sassuolo 29 10 10 9 48:48 40
10. Sampdoria Janov 29 10 6 13 39:43 36
11. Boloňa 29 9 7 13 39:45 34
12. Udine 30 8 9 13 32:40 33
13. FC Janov 29 7 11 11 31:41 32
14. Spezia 30 8 8 14 40:55 32
15. Fiorentina 29 7 9 13 36:46 30
16. Benevento 29 7 9 13 30:54 30
17. FC Turín 29 5 12 12 42:52 27
18. Cagliari 29 5 7 17 31:50 22
19. Parma 30 3 11 16 29:59 20
20. Crotone 30 4 3 23 37:77 15
Zdroj: ČTK
před 7 hodinami

Testovací let vrtulníku Ingenuity na Marsu NASA kvůli chybě při prověrce o tři dny odložila

První testovací let malého vrtulníku Ingenuity na Marsu byl o tři dny odložen kvůli problému, který se vyskytl při zkoušce vysokých otáček rotorů. Informoval o tom na svém webu americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).

Předběžný termín prvního letu Ingenuity americká vesmírná agentura původně stanovila na tuto neděli. Na základě údajů, které z vrtulníku dostala v pátek pozdě večer, se však NASA rozhodla let odložit. První možný termín letu je středa 14. dubna.

Důvodem je, že během páteční prověrky vysokorychlostních otáček rotorů kontrolní zařízení ukončilo dřív sekvenci příkazů ovládajících test. To se stalo ve chvíli, kdy se měl letový počítač přepnout z předletového módu na mód letový. Podle NASA je ale vrtulník v pořádku a v bezpečí a na Zemi poslal úplnou sadu telemetrických údajů.

Zdroj: ČTK
Další zprávy