Upadající frankfurtský autosalon zažil už lepší časy. Premiéru tu kdysi měla i Fabia

Dvacet let - taková doba uplynula od premiéry první Škody Fabia.
V 50. letech si BMW prošlo finanční krizí a vyhlídky byly značně rozpačité. Roku 1961 ale Němci trefili jackpot. Představili totiž sedan 1500, spadající do řady New Class. Ta nakonec zachránila značce pověst i finanční prosperitu. Postupnými modernizacemi se celá řada udržela ve výrobě do roku 1972, kdy ji nahradila první generace řady 5.
Koncepce s pohonem vpředu byla na přelomu 50. a 60. let v Evropě na vzestupu a vědom si toho byl i Renault. Právě na frankfurtském autosalonu 1961 tak představil hatchback 4, první Renault s předním pohonem. Z auta se stal prodejní hit, který díky slovinskému závodu vydržel ve výrobě do roku 1994. Vzniklo přes osm milionů kusů.
Wankelův motor ve velkém proslavila především Mazda, v sériových vozech jej ale jako první uvedla německá automobilka NSU. Ještě před známým typem Ro 80 se jednorotorový rotační motor objevil v malém NSU Spider, které si odbylo premiéru v roce 1963. Šlo tedy o první produkční auto s Wankelovým motorem, kterého se nakonec vyrobilo lehce přes 2300 kusů.
Foto: Výrobci
Jan Matoušek Jan Matoušek
8. 9. 2019 7:15
68. ročník tradičního frankfurtského autosalonu se blíží. Brány se novinářům otevřou v úterý, běžným návštěvníkům potom v sobotu. Oproti minulým ročníkům bude ten letošní chudší co do zúčastněných značek i výstavních premiér. Přesto se však bude na co dívat. Jako takový předkrm si navíc můžete v následující galerii projít nová auta frankfurtského autosalonu v proudu času. Například před dvaceti lety se tam poprvé ukázala Škoda Fabia, už v roce 1963 také první generace Porsche 911.
 

Právě se děje

Další zprávy