Fototest Renaultu Zoe: Podařený elektromobil není v Česku bohužel k mání. Můžete si ho jen půjčit

V městském prostředí, zejména při přejezdech mezi nákupními centry, se šarmantní francouzský vůz cítí jako ryba ve vodě.
Konstrukce elektromobilu Renault Zoe je v zásadě jednoduchá. Baterie typu Li-on je umístěna v těžišti vozu a její kapacita je 22 kWh. Teoreticky by to nyní, po modernizaci motoru, mělo vystačit na ujetí 210 kilometrů. V zimních podmínkách, jak jsme si ověřili, je na jedno nabití reálné ujet zhruba 120-130 kilometrů.
Design přídě je poněkud z budoucnosti. Nezvyklá jsou zejména "měsíčkovitá" světla pro denní svícení.
Auto je pětidveřové, i když klička na těch zadních zdánlivě chybí.
Nahrazuje ji tento kus plastu v rohu okénka. Praktické to moc není a chvíli nám trvalo, než jsme se s ním naučili zacházet.
Foto: Radek Pecák
Radek Pecák Radek Pecák
Aktualizováno 9. 3. 2016 23:39
Elektromobily se postupně vylepšují. Během víkendového testu jsme si to ověřili při ježdění s francouzským modelem Renault Zoe. Příjemné je zejména to, že palubní počítač nelže o reálném dojezdu. Dobíjení z domácí zásuvky je ale stále neúměrně dlouhé.
 

Právě se děje

Další zprávy