Foto: Tatra zrenovovala svůj první dakarský speciál. Stane se pilířem chystaného muzea

Zrenovovaná Tatra 815 VE 6x6 "Ostrý-II" se stane součástí chystaného druhého muzea kopřivnické automobilky.
Poprvé se Tatra 815 VE 6x6 „Ostrý-II“ představila v roce 1985 a na start Rallye Paříž-Dakar se postavila v roce 1986.
„Toto je auto, které se poprvé v historii Tatry zúčastnilo Rallye Paříž-Dakar. Byl to osmý ročník v roce 1986. Hned po něm bylo auto prodáno do Francie a posléze se zúčastnilo asi pěti dalších Dakarů. Pak zůstalo v Africe, kde v Mauritánii sloužilo jako doprovod k expedicím,“ přiblížil historii stroje technický ředitel Tatra Trucks Radomír Smolka.
Závodní speciál byl nalezen minulý rok ve Francii, kde ji vlastnil majitel cestovní kanceláře New Gate Travel Jean Philippe. Ten vůz používal k podnikání ve státech severní a západní Afriky. Kvůli tomu byla výrazně upravena například originální nástavba, původní agregáty a technické periferie ale byly zachovány i přesto, že měl vůz najeto přes 300 tisíc kilometrů v těžkém terénu. Tatra 815 VE 6X6 „Ostrý-II“ dostala číslo 635.
Původní posádka dakarské Tatry číslo 635. Zleva pilot Zdeněk Kahánek, navigátor Josef Kalina a druhý řidič a mechanik Miroslav Gumulec.
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 6. 2017 16:34
V září loňského roku získala Tatra Trucks výměnou za aktuální model Phoenix Euro 6 unikátní závodní vůz 815 VE 6x6 „Ostrý-II“ z roku 1986. Jedná se o první dakarský speciál kopřivnické automobilky, který se slavné dálkové soutěže zúčastnil. Po jejím skončení byl odprodán soukromému týmu, v jehož rukách se zúčastnil několika dalších závodů. Když Tatra ukončila svou závodní kariéru, koupil ji Francouz Jean Philippe a používal jako pracovní vozidlo. Renovace začala ihned po zisku vozu a po 270 dnech se 815 povedlo uvést prakticky do stejného stavu, v jakém před jedenatřiceti lety vyjela na start soutěže do Paříže. Jak vypadá kompletně zrenovovaný speciál se můžete podívat v následující galerii.
 

Právě se děje

Další zprávy