Foto: Pojízdný obývák na čtyřech kolech. Testovali jsme vysněné auto stěhovavých rodin a sportovců

Mercedes třídy V se vyrábí ve třech různých délkách karoserie. Zkoušeli jsme tu prostřední.
Mercedes třídy V se prodává od 1 070 245 korun s DPH. Námi testovaná varianta se střední délkou karoserie, nejsilnějším motorem, pohonem všech kol a spoustou příplatkové výbavy stála přibližně 1,7 milionu.
Testovaný vůz měřil na délku 5,14 metrů, což překonává většinu běžných osobáků. Kratší verze měří 4,9 m a delší 5,37 m.
I s dlouhým autem se nám ale parádně manévrovalo ve stísněných prostorech. Za prvé je z něj výborně vidět, za druhé má dobrý rejd a za třetí jsme měli k dispozici příplatkové pomocníky typu kamer kolem celého auta, které složí obraz tak, že se dá na vůz a jeho okolí dívat z ptačí perspektivy.
Kdo nechce při nakládání otvírat celé velké páté dveře, může si za příplatek pořídit praktické výklopné okno.
Foto: Ondřej Běhal
Ondřej Běhal
3. 10. 2017 6:32
Auta kategorie MPV, tedy velkoprostorová nebo víceúčelová vozidla jsou z trhu vytlačována čím dál populárnějšími SUV. Přesto stále existuje početná skupina zákazníků a to i v Česku, kterým nezáleží na tom, aby auto vypadalo, jako že se popere s terénem, ale aby uvezlo co nejvíc lidí a zavazadel a jeho interiér se dal měnit podle momentálních požadavků. Tito zákazníci se čím dál častěji uchylují k osobním verzím dodávek, nebo automobilům, které dodávky svou vizáží připomínají. Jediným luxusním zástupcem této kategorie na českém trhu je Mercedes třídy V. Testovali jsme ho dva týdny na více než dvou tisících kilometrech. Snímky a informace ze zkoušek najdete v galerii.

Připravili jsme i přehled nejlevnějších aut kategorie  MPV. Na všechny s cenou do půl milionu korun se můžete podívat zde.

 

Právě se děje

Další zprávy