Foto: patnáct superúsporných aut. Hledali jsme je mezi benziňáky, nafťáky, plyňáky i elektromobily

Foto: patnáct superúsporných aut. Hledali jsme je mezi benziňáky, nafťáky, plyňáky i elektromobily
Začněme naftovými auty, která se kupují hlavně kvůli nízké spotřebě. Úplně nejnižší má z nabídky na českém trhu malý Opel Corsa 1.3 CDTI/70 kW  s automatickou převodovkou. Podle výrobce si vystačí jen s 3,1 litry na každých 100 km.
Jen o desetinu víc si v laboratorních podmínkách řekne rodinný Peugeot 308 1.6 BlueHDI/88 kW a to jak v provedení hatchback tak jako kombík SW (na snímku). Jde tedy o nejúspornější vůz s karoserií kombi na trhu. Peugeot zveřejnil u tohoto vozu také reálnou spotřebu z testu s běžným řidičem na běžné silnici, kde dosáhl rovných pěti litrů.
Pouhých 3,2 l nafty na každých 100 km má konzumovat také Volvo V40 D2, tedy s dieselovým čtyřválcem o objemu téměř dva litry a výkonem až 88 kW.
Spotřebu 3,3 l nafty na 100 km uvádí Renault u svého Clia (na snímku čerstvě modernizovaná verze) 1.5 dCi ve výkonových verzích 55 i 66 kW a to jak ve verzi hatchback tak kombi Grandtour.
Foto: Škoda Auto
Ondřej Běhal
13. 8. 2016 8:36
Žebříčky vozů s extrémně nízkou udávanou spotřebou se v posledních měsících výrazně změnily. Emisní skandály donutily některé výrobce data přezkoumat a upravit. Vzhledem k nízké ceně paliv přestaly být atraktivní speciální ekologické verze, které většina značek z nabídky na českém trhu stáhla. Na druhou stranu ale přijely nové modely s nízkou spotřebou. V galerii si můžete prohlédnout aktuálně nejúspornější modely na českém trhu u různých typů paliv a automobilů. Jde o výrobci udávaná, tedy laboratorní data. V praxi je zvládne napodobit jen zkušený řidič, který se na úspornou jízdu soustředí a například na dálnici nevyužívá maximální povolené rychlosti.

Třídit auta podle nejnižší spotřeby, ale také dynamiky nebo hmotnosti můžete v přehledných tabulkách zde.

 

Právě se děje

Další zprávy