Foto: Podívejte se na dvacet nejprodávanejších značek v Evropě, Škoda Auto mezi nimi nechybí

Evropské prodeje nových automobilů trhají rekordy, přes potíže s aférou dieselgate zůstává suverénním lídrem Volkswagen.
20. Mazda (29 416 prodaných automobilů) – Třetí z japonských značek drží na evropskému trhu podíl 1,7 %. I když v březnu se její prodeje o 0,5 % zvýšily, za první čtvrtletí meziročně klesly o 4 %. Mazda je na 20. místě i za první čtvrtletí (65 194 prodaných vozů). Nová generace SUV CX-5 by měla navázat na úspěchy svého předchůdce.
19. Land Rover (30 518) – Anglické automobilce se pod křídly indického koncernu Tata daří, v březnu prodala o 12,4 % automobilů více než vloni. Celková bilance za první čtvrtletí se však oproti loňsku moc nezměnila (+0,6 %) a anglický výrobce off-roadů a SUV je až ve třetí desítce (50 259). Nová generace modelu Discovery (na snímku) přichází letos po dlouhých 14 letech.
18. Volvo (35 236) – Švédská značka podporovaná čínským kapitálem provádí v poslední době generační obměnu svého výrobního programu a nové modely mají úspěch. V březnu u Volva zaznamenali nárůst prodejů o 19,5 %, od začátku roku pak o 13,2 %, což Volvo rovněž řadí na 18. místo (80 147). Jedním z loňských novinek bylo i kombi vyšší střední třídy V90 (na snímku).
17. Dacia (43 507) – Rumunská značka patřící stejně jako ruská Lada do koncernu Renault má díky příznivým cenám úspěch i na evropském trhu. V březnu zaznamenala nárůst prodejů o 8,4 procenta, za celý kvartál pak prodeje rostly o 9,4 % a to znamená pro Dacii 16. místo (111 126). Logan (na snímku jako kombi MCV Stepway) i Sandero se dobře prodávají i po loňském faceliftu.
Foto: Reuters
Jiří Kaloč
19. 4. 2017 13:30
Podle údajů evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) prodeje nových automobilů v Evropě letos trhají rekordy. V březnu bylo na starém kontinentu zaregistrováno 1,89 milionu osobních vozidel, což představuje meziroční nárůst o 11,2 procenta.

Zvýšil se prodej na všech pěti nejvýznamnějších trzích, v Itálii o 18,2 procenta, ve Španělsku o 12,6 procenta, v Německu o 11,4 procenta, v Británii o 8,4 procenta a ve Francii o sedm procent.

Největší evropskou automobilkou zůstala skupina Volkswagen. Její prodeje se však zvýšily jen o 6,5 procenta na 414 844 vozů a podíl na trhu EU klesl na 21,4 procenta z loňských 22,4 procenta.

Největšími meziročními "skokany" jsou japonské automobilky Toyota (+19,2 %) a Nissan (+18,2 %). Za první tři měsíce letošního roku prodeje stouply o 8,4 procenta na 4,1 milionu vozů. Podívejte se v naší galerii na dvacítku nejúspěšnějších značek na evropském trhu.

Žebříček nejoblíbenějších modelů na českém trhu najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy