Foto: Roztomilá japonská autíčka stvořila vlastní mikrosvět. Podívejte se na nejzajímavější kei cars

Hondy N360 a N-One představují pokrok kei cars za 50 let.
Prvním skutečně masově rozšířeným modelem ve třídě kei bylo Subaru 360 z konce 50. let. Jméno přitom odkazuje na objem motoru, který nemohl být větší než 0.36 litru.
Vedle krátké karosérie vznikla 360 i v dalších variantách. Kombi se jmenovalo Custom.
Dalším z typických zástupců první éry kei cars je Mazda R360, mimo jiné také první automobil tohoto výrobce. I přes délku pod 3 m bylo uvnitř místo pro čtyři osoby.
Rozmanitost karosářských verzí byla mezi kei cars běžná už v 70. letech. Netypicky tvarovaná Honda Vamos se v modelovém programu potkala...
Foto: Výrobci
Jan Matoušek Jan Matoušek
31. 12. 2017 7:25
Co se automobilů týče, mají některé země zajímavá specifika. V USA jsou například extrémně populární velké pickupy, v Japonsku naopak prodejním žebříčkům vévodí téměř kapesní autíčka. Ta si říkají kei cars, což se dá přeložit jako lehká auta. Tato třída má řadu specifik, například objem motoru omezený na 0.66 litru, výkon nejvýše 47 kW a délku maximálně 3,4 m. Do roku 1976 byla délka dokonce omezena na 3 m a objem motoru na 0.36 litru, následně byla do roku 1990 povolena délka 3,2 m a obsah 0.55 litru pod kapotou. Výměnou za to japonské úřady nabízejí daňové úlevy, nižší poplatky za pojištění nebo možnost parkovat prakticky všude. Nejzajímavější kei cars si prohlédněte v následující galerii.
 

Právě se děje

Další zprávy