Foto: Deset aut, která při loňských crash testech EuroNCAP nepřesvědčila

Mini auto Lancia Y získalo při testech pouze 2 z možných 5 hvězdiček.
Vůz Hyundai i20, který spadá do kategorie malých městských aut, zkušební komisaře nepřesvědčil zejména kvůli bočnímu airbagu. Jeho zadní část se zasekla o interiérové díly, tudíž se vak nenafoukl dostatečně. Následkem toho se zvýšilo ohrožení hrudníku dospělých pasažérů. Nepříliš dobře si auto vedlo také z hlediska ochrany dětí v autosedačkách. Figurína tříletého dítěte byla vystavena rizikovému tlaku na krční partie.
Audi TT získalo za ochranu předních cestujících 81 procent možných bodů, což není nikterak skvělé číslo. V ohrožení je zejména hrudník spolujezdce. Ještě hůře (68 procent z možných bodů) si vedlo z hlediska ochrany dětí v autosedačkách na zadních sedadlech. Není tu dost místa pro doporučené typy.
Při nárazovém testu se Opelu Karl nafoukl čelní airbag jen částečně. Může tak dojít ke kontaktu hlavy řidiče s volantem. Navíc lidé vpředu mohou podklouznout pod bezpečnostními pásy, což ohrožuje jejich nohy a pánev. Za ochranu dospělých tak minivůz Opelu získal jen 74 procent bodů, dobrým výsledkem není ani 72 procent v parametru ochrany dětí. Tříletému děcku v autosedačce na zadní lavici se po nárazu dostala hlava mimo sedačku, což ji značně ohrozilo.
Terénní pick-up Nissan Navara po nárazu ohrozí hrudníky cestujících, což znamenalo snížení přídělu bodů na úroveň 79 procent v parametru ochrana dospělých. Naopak děti již chrání na úrovni.
Foto: Radek Pecák
Radek Pecák Radek Pecák
19. 1. 2016 11:50
Na maximální pětihvězdičkové hodnocení nezávislé organizace Euro NCAP, která testuje nová auta z hlediska bezpečnosti, vloni dosáhlo 27 ze 44 testovaných aut. Některým ze zbývajících vozů pět hvězdiček, udělovaných na základě bodového hodnocení ochrany dospělých a dětí při nárazových testech a počtu bezpečnostních asistenčních systémů přítomných na palubě, uniklo jen těsně, jiné měly problémy větší.
 

Právě se děje

Další zprávy