Ford ví, jakým povahám se líbí ta či ona barva auta. Mezi muži a ženami jsou ale zásadní rozdíly

Radek Pecák Radek Pecák
21. 12. 2015 12:43
Obě pohlaví se podle výzkumu zpracovaného pro automobilku Ford shodnou pouze v oblibě červeno-černé kombinace na karosérii vozu. Líbí se mužům i ženám se zálibou v adrenalinových disciplínách.
Těmito barevnými kombinacemi se Ford snaží strefit do vkusu obou pohlaví.
Těmito barevnými kombinacemi se Ford snaží strefit do vkusu obou pohlaví. | Foto: Ford

Pokud si mají žena a muž společně vybrat barvu svého nového automobilu, pravděpodobně se dostanou do sporu.

Vyplývá to z průzkumu uskutečněného pro automobilku Ford, kdy se výzkumníci zabývali korelacemi mezi preferovanými barvami a osobnostními rysy zákazníků.

Například ženy jezdící v černých autech se často považují za cílevědomé a energické. Vadí jim, když není hned po jejich. Naopak muži upřednostňující černá auta označují sami sebe za chaotické. Přiznávají, že se nechají snadno rozptýlit a spoléhají na to, že věci, které začnou, dotáhne do konce někdo jiný.

Je to jeden z případů silných povahových kontrastů mezi těmi ženami a muži, kteří si vybrali auto stejné barvy.


Muži, kteří volí auta modré barvy, naslouchají svým pocitům a emocím, při rozhodování dají spíš na city než na fakta. Naopak řidičky modrých aut hledají harmonické vztahy a vyhýbají se konfliktům, mají však silnou vůli.

Z průzkumu dále vyplynulo, že pro muže, kteří dávají přednost stříbrným vozům, je snazší zachovat klid ve stresových situacích. Muži se zálibou v červené bývají nadprůměrně systematičtí a orientovaní na výsledek. Pánové v tmavomodrých vozech jsou zase častěji konzervativně založení. To mimochodem platí i o těch, již nosí tmavomodrý oblek.

Naproti tomu u žen upřednostňujících stříbrnou, tmavomodrou a červenou se žádné specifické osobnostní rysy neukázaly.

„Barva vozu může prozradit hodně, ale většinou to platí jen tehdy, pokud vezmete v úvahu, zda se jedná o muže, nebo o ženu,“ uvedla k výsledkům průzkumu psycholožka Wendy Lord v závěrečné zprávě.

„To se ale změnilo, když jsme se dotazovali na kombinace červené a černé. Bez ohledu na pohlaví se líbily lidem, které přitahují rizikové a vzrušující aktivity s pořádnou porcí adrenalinu.“

Těm by nyní mohly vyhovět dvě speciální edice modelu Focus. První - Focus Red Edition - má exteriér v červeném odstínu Race se střechou v černém odstínu Shadow. Černé jsou rovněž kryty zpětných zrcátek a lemování masky chladiče.

V případě Focusu Black Edition je kombinace barev opačná: černá karoserie s červenou střechou, kryty zrcátek a lemováním masky.

Obě varianty mají také exkluzivní černě lakovaná 18palcová kola z lehké slitiny, sportovní podvozek a interiér oživený červenými švy. Nabídku pohonných jednotek tvoří zážehové motory 1,0 a 1.5 EcoBoost o výkonu 125 nebo 150 koní. Obě motorizace se dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou.

 

Právě se děje

před 48 minutami

Americký diplomat Sondland připustil, že na Trumpův pokyn tlačil na Ukrajinu

Americký diplomat Gordon Sondland při středečním veřejném slyšení v Kongresu připustil, že na pokyn prezidenta USA naléhal na Kyjev, aby dodal informace zvýhodňující Donalda Trumpa ve volbách. Sondland, Trumpův stoupenec a sponzor jeho volební kampaně, promluvil ve výboru Sněmovny reprezentantů pro kontrolu zpravodajských služeb, který chce usvědčit Trumpa, že se na Kyjevu domáhal informací poškozujících jeho možného volebního soka Joea Bidena.

Sondland působí jako velvyslanec USA při Evropské unii a demokraté toužící vystavit Trumpa hrozbě ústavní žaloby ho považují za klíčového svědka. Hotelový magnát je podle médií členem skupiny nazývané "amigos" (přátelé), do níž patří ministr energetiky Rick Perry a zmocněnec USA pro Ukrajinu Kurt Volker. Jejich úkolem bylo prostřednictvím zákulisních tahů přimět Kyjev k dodání "špíny" na Bidena.

Zdroj: ČTK
Další zprávy