Ford Puma přichází na český trh. Uspět musí i proti Škodě Kamiq a novým Francouzům

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 2. 2020 6:02
Jméno Puma patřilo na konci 90. let u Fordu malému kupé se základem ve čtvrté generaci Fiesty. Loni toto jméno u modrého oválu vzkřísili, ačkoliv karoserii kupé už nemá. Přesto jde pořád o malé auto, které je technicky příbuzné tentokrát sedmé generaci Fiesty. Jen jde o módní SUV. To právě v těchto dnech přichází na český trh, proto jsme ho porovnali s konkurencí.
Foto: Ford

Ford Puma - od 449 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 4186/1805/1537 mm
Rozvor náprav: 2588 mm
Kufr: 456/1216 l; 406/1161 (mild hybrid)
Benzinové motory: 1.0 EcoBoost (92 kW)
Benzinový mild hybrid: 1.0 EcoBoost mHEV (114 kW)
Cena od: 449 900 Kč

Nový Ford Puma je typickým zástupcem segmentu malých SUV nebo, chcete-li, městských crossoverů. Tak například nemá pohon všech kol, sází na stylový design a některá zajímavá řešení. Tím pro rodiny asi nejpřínosnějším je takzvaný MegaBox čili až 81litrový prostor (počítaný do celkového objemu) pod podlahou klasického kufru. Je voděodolný a má i zátku, lze ho tedy vypustit ve chvíli, kdy je potřeba umýt jej od špinavých věcí.

Právě praktičnost je jednou z velkých zbraní Pumy. Kufr jako takový má objem 456 litrů, pokud nezvolíte variantu s mild hybridním pohonem. Pak klesne objem na 406 litrů a i MegaBox se trochu zmenší, konkrétně na 68 litrů. Pokud ale zůstaneme u čistě benzinového modelu, jde v segmentu malých SUV o nadprůměrné hodnoty.

Mimochodem skladba pohonných ústrojí je také od řady konkurentů odlišná. Zážehový přeplňovaný tříválec je sice jedinou volbou, už v základu má ale 92 kW. A pokud zvolíte mild hybrid mHEV, pak výkon poskočí na 114 kW. I proto má právě silnější verze papírově o deci nižší spotřebu s hodnotou 4,4 l / 100 km. Mild hybridní technologie u Pumy znamená, že je vybavena 48V elektrickou sítí, lithiovou baterií a kombinovaným startér generátorem. Standardem je pohon předních kol, jedinou volbou obou motorů je i šestistupňová manuální převodovka.

Pokud vás zajímá, jak Ford Puma jezdí, přečtěte si jeho test.

 

Právě se děje

Další zprávy