Ford Puma přichází na český trh. Uspět musí i proti Škodě Kamiq a novým Francouzům

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 2. 2020 6:02
Jméno Puma patřilo na konci 90. let u Fordu malému kupé se základem ve čtvrté generaci Fiesty. Loni toto jméno u modrého oválu vzkřísili, ačkoliv karoserii kupé už nemá. Přesto jde pořád o malé auto, které je technicky příbuzné tentokrát sedmé generaci Fiesty. Jen jde o módní SUV. To právě v těchto dnech přichází na český trh, proto jsme ho porovnali s konkurencí.
Foto: Ford

Ford Puma - od 449 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 4186/1805/1537 mm
Rozvor náprav: 2588 mm
Kufr: 456/1216 l; 406/1161 (mild hybrid)
Benzinové motory: 1.0 EcoBoost (92 kW)
Benzinový mild hybrid: 1.0 EcoBoost mHEV (114 kW)
Cena od: 449 900 Kč

Nový Ford Puma je typickým zástupcem segmentu malých SUV nebo, chcete-li, městských crossoverů. Tak například nemá pohon všech kol, sází na stylový design a některá zajímavá řešení. Tím pro rodiny asi nejpřínosnějším je takzvaný MegaBox čili až 81litrový prostor (počítaný do celkového objemu) pod podlahou klasického kufru. Je voděodolný a má i zátku, lze ho tedy vypustit ve chvíli, kdy je potřeba umýt jej od špinavých věcí.

Právě praktičnost je jednou z velkých zbraní Pumy. Kufr jako takový má objem 456 litrů, pokud nezvolíte variantu s mild hybridním pohonem. Pak klesne objem na 406 litrů a i MegaBox se trochu zmenší, konkrétně na 68 litrů. Pokud ale zůstaneme u čistě benzinového modelu, jde v segmentu malých SUV o nadprůměrné hodnoty.

Mimochodem skladba pohonných ústrojí je také od řady konkurentů odlišná. Zážehový přeplňovaný tříválec je sice jedinou volbou, už v základu má ale 92 kW. A pokud zvolíte mild hybrid mHEV, pak výkon poskočí na 114 kW. I proto má právě silnější verze papírově o deci nižší spotřebu s hodnotou 4,4 l / 100 km. Mild hybridní technologie u Pumy znamená, že je vybavena 48V elektrickou sítí, lithiovou baterií a kombinovaným startér generátorem. Standardem je pohon předních kol, jedinou volbou obou motorů je i šestistupňová manuální převodovka.

Pokud vás zajímá, jak Ford Puma jezdí, přečtěte si jeho test.

 

Právě se děje

před 19 minutami

Testovací let vrtulníku Ingenuity na Marsu NASA kvůli chybě při prověrce o tři dny odložila

První testovací let malého vrtulníku Ingenuity na Marsu byl o tři dny odložen kvůli problému, který se vyskytl při zkoušce vysokých otáček rotorů. Informoval o tom na svém webu americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).

Předběžný termín prvního letu Ingenuity americká vesmírná agentura původně stanovila na tuto neděli. Na základě údajů, které z vrtulníku dostala v pátek pozdě večer, se však NASA rozhodla let odložit. První možný termín letu je středa 14. dubna.

Důvodem je, že během páteční prověrky vysokorychlostních otáček rotorů kontrolní zařízení ukončilo dřív sekvenci příkazů ovládajících test. To se stalo ve chvíli, kdy se měl letový počítač přepnout z předletového módu na mód letový. Podle NASA je ale vrtulník v pořádku a v bezpečí a na Zemi poslal úplnou sadu telemetrických údajů.

Zdroj: ČTK
Další zprávy