Test: Ford nafoukl Fiestu a zdražil o desítky tisíc. V čem je Active lepší než obyčejný model?

Jiří Kaloč
20. 7. 2018 14:05
Nabídka Fordu Fiesta poslední generace se rozrůstá o další modely. Kromě sporťáku ST přichází také verze Active, která kompaktní pětidveřový hatchback posunuje mezi crossovery. Její benefity spočívají v atraktivním designu a větší světlé výšce, která minimálně zamezí poškození nárazníků a prahů o vyšší obrubníky při parkování a umožní průjezd po hodně hrbolaté polní cestě. S pohonem všech kol se u takto koncipovaného modelu nepočítá. Oproti podobně vybavené standardní Fiestě si musíte připlatit 44 tisíc korun. Základní model s tříválcem 1.0 Ecoboost/74 kW přijde na 377 990 korun, za silnější motor 1.0 EcoBoost/92 kW přihodíte dalších 29 000 korun.

Kompaktní rozměry, omezený užitek

I když je výbava jakkoliv bohatá a s automobilem je radost jezdit, jistá omezení skýtají jeho rozměry. Při obsazení dvěma cestujícími je všechno v pořádku, pokud by měl dospělý sedět i ve druhé řadě, už se musí trochu uskromnit. Dostatek místa není ani pro nohy, ani nad hlavou. 

Žádné překvapení se nekoná ani v případě, že otevřete relativně malé víko zavazadlového prostoru. Se sadou na opravu pneumatiky to znamená bez rezervy objem pouze 311 litrů. Když sklopíte druhou řadu sedadel, dostanete 1093 litrů. Pro cestování ve dvou je to celkem bez problémů, tři nebo čtyři už se budou muset se svými zavazadly hodně uskromnit.  

 

Právě se děje

Další zprávy