Ferrari nečekaně přišlo o ředitele. Louis Camilleri skončil z osobních důvodů

ČTK Martin Přibyl ČTK, Martin Přibyl
11. 12. 2020 16:43
Generální ředitel automobilky Ferrari Louis Camilleri (65) po téměř dva a půl letech skončil ve funkci. Z osobních důvodů se rozhodl odejít do důchodu, oznámila automobilka. Jeho funkci bude prozatím vykonávat předseda správní rady John Elkann, než se automobilce podaří najít nástupce.
Louis Camilleri
Louis Camilleri | Foto: Reuters

Informovaný zdroj agentuře Reuters řekl, že rozhodnutí Camilleriho přišlo poté, co se potýkal se zdravotními problémy a v posledních týdnech byl kvůli nemoci covid-19 hospitalizován. Nyní se zotavuje doma, ale jeho nemoc nebyla příčinou rozhodnutí o odchodu do důchodu.

Camilleri byl jmenován ředitelem Ferrari v červenci 2018 po nečekaném úmrtí bývalého generálního ředitele Sergia Marchionneho. Za dobu jeho působení se akcie Ferrari zařadily mezi akcie s nejlepším výkonem v automobilovém sektoru, protože poptávka po autech firmy zůstala vysoká i v době pandemie.

Minulý měsíc cena akcie na burze v Miláně stoupla až na nový rekord 182,95 eura (4820 Kč). Automobilce se také podařilo rozšířit modelové řady vozidel a jejich prodej, aniž by to podkopalo exkluzivitu, díky které se vozy Ferrari prodávají s výraznou přirážkou, a zisk.

Zisk Ferrari před úroky, daní a odpisy (EBITDA) vzrostl ve třetím čtvrtletí o 6,4 procenta na 330 milionů eur. Firma dodala v uplynulém čtvrtletí na trh 2313 vozů, což bylo o sedm procent méně než ve stejném období loni. Obrat klesl o tři procenta na 888 milionů eur.

Na vině ovšem nebyl obchod s automobily a jejich součástmi, kterému se dařilo lépe než ve stejnou dobu loni, ale slabší prodej motorů firmě Maserati a dalším týmům formule 1. Menší byly i příjmy od sponzorů a ze soutěže formule 1 samotné.

Camilleriho nástupce bude mít podle Reuters těžký úkol. Bude se muset popasovat s unikátním byznys modelem Ferrari, které často ani není považováno za automobilku, ale za výrobce luxusního zboží (nabízí a nabízet chce i oblečení nebo exkluzivní služby), a zvládnout současnou nelehkou situaci v šampionátu formule 1, jehož je značka tradičním účastníkem a kde letos nevyhrála ani jeden závod.

Změna navíc přichází ve chvíli, kdy i na supersporty dopadají požadavky Evropské komise na nízké emise. Ferrari se tedy nachází v období technické přeměny, zahajuje prodej plug-in hybridních modelů, které by v roce 2022 měly tvořit 60 procent prodejů firmy. Čistě elektrický model zatím značka vylučuje, na trh naopak chce vhrnout SUV Purosangue. 

 

Právě se děje

Další zprávy