Takhle se vydělává: Ferrari vyrobí 499 kusů speciálního modelu Monza, utrží miliardy

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 10. 2018 9:30
Ferrari rádo a často staví speciální auta jen pro vybranou klientelu věrných zákazníků a sběratelů. Posledním přírůstkem, zároveň také oznamujícím založení celé řady modelů Icona, je dvojice Monza SP1 a SP2. Ta vzdává poctu klasickým barchettám z 50. let. Jen z čisté úcty k historii ale v Maranellu taková auta nedělají - jeden kus totiž stojí 1,6 milionu eur. Na detaily se podívejte do galerie.
Foto: Ferrari

Ferrari se dlouhodobě řadí k nejziskovějším automobilkám světa, přesto si umí zachovat stále i velkou část exkluzivity. Nedělá například dnes tak moderní SUV. Místo nich totiž často sází na speciální modely v limitovaném množství. Mezi takové se řadí i modely Monza SP1 (tyrkysový vůz) a Monza SP2 (černý automobil). Jedná se o designovou poctu automobilům s karoserií typu barchetta, slavící úspěch především v 50. letech. Samotné Ferrari jich dělalo několik, první v roce 1948. Šlo o model 166 MM, který následně vyhrál závody Mille Miglia i 24 hodin Le Mans. Nástupnické modely 750 Monza nebo 860 Monza pro změnu inspirovaly jméno novinky.

A v čem je vlastně karoserie tak specifická? Podobně jako spider má barchetta dvě místa k sezení, na rozdíl od spideru ale postrádá nejen přední sklo, ale i jakoukoliv ochranu před nepřízní počasí. Vzduch usměrňuje jen skutečně minimalistický deflektor. Zakrýt jde nicméně sedadlo spolujezdce. Takovou výbavou disponuje alespoň Monza SP2, verze SP1 ani sedadlo pro spolujezdce nemá.

 

Právě se děje

Další zprávy