Fanoušci automobilky Tesla mají smůlu, Elon Musk zrušil facebookovou stránku kvůli skandálu s daty

Eva Srpová Eva Srpová
26. 3. 2018 18:15
Fanouškovská stránka Tesly a také projektu SpaceX už na Facebooku není. Elon Musk ji zrušil kvůli skandálu spojenému s Cambridge Analytica s únikem dat až 50 milionu uživatelů.
Tesla už nemá oficiální fanouškovskou stránku na Facebooku.
Tesla už nemá oficiální fanouškovskou stránku na Facebooku. | Foto: Tesla

Zakladatel společnosti Tesla a také vesmírného projektu SpaceX Elon Musk se rozhodl zareagovat na skandál, který hýbe USA a Velkou Británií.

Společnost Cambridge Analytica se totiž údajně dostala k datům o až 50 milionu uživatelů Facebooku a existuje podezření, že analýzou dat uživatelů Facebooku a úzce zacílenou reklamou pomáhala v předvolební kampani současnému prezidentovi USA Donaldu Trumpovi a údajně také zastáncům brexitu.

Kvůli skandálu společnost Facebook přišla o 50 miliard dolarů tržní ceny. Společnost Mozilla a německá banka Commerzbank své reklamy na Facebooku stáhly na neurčito. Po sítích začaly kolovat výzvy, aby si uživatelé na protest zrušili facebookový účet.

K protestu se přihlásil také Elon Musk a zrušil stránky jak Tesly, tak projektu SpaceX. Přitom obě měly miliony fanoušků.

 

Právě se děje

před 31 minutami

Jablonec a Liberec odehrají v boji s pandemií imaginární derby

Fotbalisté Jablonce a Liberce sice kvůli pandemii nového koronaviru a přerušení ligy nebudou moci o prvním dubnovém víkendu odehrát plánované podještědské derby na hřišti, zápas se ale uskuteční aspoň imaginárně. Severočeští rivalové začnou v pondělí na odložené utkání prodávat vstupenky v hodnotě 100 korun a výtěžek věnují Krajské nemocnici v Liberci na podporu v boji s nemocí COVID-19.

Fanoušci si mohou v internetové síti Ticketstream kupovat lístky až do neděle, kdy se mělo derby původně hrát. Počet charitativních vstupenek není nijak omezen.

"Místo prestižní fotbalové bitvy se teď svádí jiný a mnohem zásadnější boj, a to boj o lidské životy. Nesvádí ho fotbalisté na zeleném trávníku, ale zdravotníci v nemocnicích. Jejich soupeř je bohužel obzvlášť zákeřný a o to jsou jejich statečné a obětavé výkony obdivuhodnější. V tom boji jim všichni musíme aspoň symbolicky pomoct," uvedly kluby ve společném prohlášení.

Fanoušci po zaplacení obdrží e-mailem speciální elektronickou vstupenku. "Poslouží vám jako stálá připomínka toho, že když to bylo třeba, nezůstali jste v ofsajdu. Věříme, že se v našem kraji najde dost lidí, kteří své zdravotníky v jejich zápase nenechají samotné. Pořiďte si svou vstupenku na derby proti koronaviru, pořiďte ji i svým blízkým. Nikdy nevíte, kdy někdo z nich pomoc zdravotníků bude taky potřebovat," dodali severočeští rivalové.

Podobnou iniciativu spustila nedávno Zbrojovka Brno, která se snaží vyprodat někdejší stadion Lužánky při imaginárním utkání se Slavií. Jde o připomínku slavného zápasu z října 1996, na který dorazilo 44.120 diváků, což je dodnes nejvyšší návštěva samostatné ligy. Výtěžek z virtuálních vstupenek získá na boj s koronavirem brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích.

Další zprávy