Fabii Combi ubyla soupeřka. Seat přestal vyrábět kombík od malé Ibizy, bude se soustředit na SUV

Ondřej Běhal
9. 5. 2016 16:06
V Česku populární kategorie malých kombíků vymírá. Po Peugeotu se z ní stáhl i Seat. Zůstává pouze Škoda Fabia Combi a Renault Clio Grandtour, který ale spíše než na velikost kufru láká na design.
Seat Ibiza ST končí - a to nejen na českém trhu.
Seat Ibiza ST končí - a to nejen na českém trhu. | Foto: Seat

Seat stáhl z nabídky na českém trhu malý kombík Ibiza ST. "Auto se přestalo vyrábět, obchodníci doprodávají poslední kusy," potvrdil Aktuálně.cz koordinátor prodeje a marketingu značky Seat v České republice Filip Stoulil. Test Seatu Ibiza ST si můžete přečíst zde.

Příčina konce relativně oblíbeného auta mezi českými řidiči souvisí s nejnovějšími trendy. Seat se stejně jako například Škoda do budoucna zaměří na čím dál populárnější poloterénní kategorii SUV. A to i u malých aut velikosti Ibizy. Ze současných typů karoserie zůstane pouze krátký hatchback v třídveřové a pětidveřové variantě.

"Z pohledu českého trhu by sice bylo logičtější ukončení výroby třídveřového hatchbacku, ale v jiných zemích mají zákazníci odlišné preference," vysvětluje Stoulil.

Podobnou cestou se vydal i Peugeot u konkurenčního modelu 208. Z předchůdce 207 navázal pouze na třídveřový a pětidveřový hatchback a místo kombíku vytvořil křížence kombíku a terénního auta s označením 2008. A slaví s ním úspěch.

V kategorii malých kombíků, která byla v Česku dlouho ideálem dostupného rodinného auta, tak zůstaly už jen dva modely: Škoda Fabia Combi a Renault Clio Grandtour, který ale také není úplně typické kombi, spíše stylově prodloužený hatchback. A větší úspěch slaví nejen na evropském, ale i českém trhu malé SUV Captur.

Největším konkurentem Škody Fabia Combi zůstává Dacia Logan MCV, která délkou karoserie už patří o třídu výš, ale cenou, výbavou i většinou dalších parametrů má blíže k malým vozům. Porovnání těchto dvou kombíků a Renaultu Clio Grandtour si prohlédněte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy