Na Ferrari nebo Porsche zapomeňte. I v Česku můžete potkat exotická auta běžných značek

Renault Avantime zůstal nepochopený, proto ho vzniklo jen 8,5 tisíce kusů. V Česku jich jezdí jen pár.
Začít můžeme v České republice. A kde jinde než v Metalexu. Tam vyrobili v průběhu let řadu raritních a zajímavých aut, namátkou třeba Pick-up D.C. s dvojitou kabinou a otevřenou korbou. Z Favoritu vychází i MTX Roadster z devadesátých let, který vznikl ani ne ve dvou stovkách kusů. Karoserie je dvoumístná, krytá plátěnou střechou.
Na první pohled obyčejná Octavia, na ten druhý o 8 cm delší provedení Long. To vzniklo původně pro někdejšího premiéra a dnes prezidenta Miloše Zemana a členy jeho kabinetu. První auto spatřilo světlo světa v roce 1999 a stejně jako téměř všichni další sourozenci dostalo karoserii liftback, výbavu Laurin & Klement a pod kapotu 1.8 Turbo o výkonu 110 kW s pohonem 4x4. Celkem vzniklo 25 aut - 20 před modernizací a 5 po ní v roce 2001.
Po roce 1989 se zcela změnil trh s novými osobními i nákladními auty. Vozy LIAZ byly najednou oproti zahraniční konkurenci zastaralé a hledala se náhrada. V roce 1996 tak přijela Škoda Xena s moderním designem a americkým naftovým motorem Detroit Diesel. Té nakonec ale vzniklo jen 35 kusů (plus dva rozebrané) - nedostatek financí, problematický servis a další starosti nedovolily vyrobit více tahačů.
Dnes jezdí Škoda Xena už jen v několika málo kusech. Na snímcích jsou vidět dva z nich - bílý na předchozím snímku a černý na tomto.
Foto: Jan Markovič
Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 6. 2018 6:00
Pod spojením exotické auto si většina asi představí buď nějaký supersport od Ferrari, Porsche, Maserati, nebo luxusní koráb s logem Rolls-Royce a Bentley. I mezi relativně obyčejnými vozy se ale dají najít zajímavé rarity. V následující galerii se můžete přesvědčit, že za pojmem exotické auto se může skrývat Toyota, Audi nebo Ford. Všechna auta navíc lze potkat i na českých silnicích.
 

Právě se děje

Další zprávy