Exkluzivní data o inzerci ojetin: Passatů je v bazarech víc než Superbů

Martin Přibyl Martin Přibyl
5. 10. 2018 6:02
Čím dál více dieselů a čím dál více BMW. Kromě dovezených ojetých vozů u nás množství nabízených ojetin doplňují i vyřazené vozy z firemních flotil. Podívejte se na přehled nejčastěji nabízených modelů.

Seriál o českém trhu s ojetými vozy (druhý díl). Jaká auta si Češi nejraději kupují v bazarech? Jaká dovážejí ze zahraničí? Jak se na tom všem projevila aféra Dieselgate a do jakých modelů má smysl investovat s ohledem na zůstatkovou hodnotu? Ve spolupráci se společností Cebia a s využitím dat Svazu dovozců automobilů mapujeme situaci na českém trhu s ojetinami.

Ve druhém díle se budeme věnovat inzerci. Srovnáváme podíl jednotlivých modelů v inzerci za první pololetí roku 2018.

Osvědčený motor je velmi kultivovaný.
Osvědčený motor je velmi kultivovaný. | Foto: Radek Pecák

Stabilní podíl Škody, rostoucí množství dieselů

Nejčastěji v bazarech narazíte na vozidla značek Škoda (cca čtvrtina), Volkswagen (desetina), Ford, BMW, Peugeot, Renault, Hyundai a Kia. Všech šest jich okupuje dvě třetiny celkové inzerce, ale podíl je většinou stabilní. V posledních letech roste jen množství nabízených BMW a Hyundai.

Trendem je také rostoucí podíl nabízených dieselových ojetin, meziročně povyskočil dokonce o 37 procent. To je dáno jejich rostoucími dovozy z Německa, polovina inzerovaných nafťáků připadá na vozy koncernu Volkswagen, které mají v západní Evropě kvůli aféře Dieselgate pošramocenou pověst a tvoří i velkou část dovozů. O těch čtěte zde.

Příčinou je také prodej vozidel z firemních flotil, která v drtivé většině případů pohánějí právě vznětové motory. Společnost Cebia upozorňuje na to, že nabídka takových vozů, jež nejsou starší než čtyři roky, je veliká a ceny nízké. Jedná se tedy o zajímavou koupi. V budoucnu se totiž dá očekávat, že podobná auta budou na trhu chybět, i v případě flotil totiž zájem o naftové vozy v souvislosti s Dieselgate poklesl.

 

Právě se děje

Další zprávy