Evropským autem roku se letos nestane... elektromobil

Radek Pecák Radek Pecák
20. 12. 2012 6:02
A také titul nezíská Škoda Rapid
Foto: Hyundai

Velká oslava propuká v pražském sídle zastoupení značky Hyundai i v továrně v Nošovicích. Právě tam se totiž vyrábí jeden z osmi finalistů prestižní evropské novinářské ankety Car of The Year 2013.

Je tedy stále možné, že právě právě druhá generace tohoto evropského a pro Evropany stvořeného Hyundaie bude moci od března, kdy v Ženevě dojde k vyhlášení výsledků, vozit na zadním skle příslušnou nálepku dokumentující vítězství v anketě.

Naopak mírný smutek zažívají v Mladé Boleslavi. Letošní zásadní novinka Škoda Rapid se totiž neprobojovala ani do finále tuzemského Auta roku a nebude mít nárok ani na získání titulu Car of the Year 2013.

Jisté je, že letos se opět stane vítězem ankety vůz s klasickým spalovacím motorem. V posledních dvou letech totiž porotci nejprve vyhlásili Autem roku 2011 elektromobil Nissan Leaf a letos pak Ženevě zaznělo při vyhlašování vítězů jméno Opel Ampera.

Mezi letošními finalisty jsou letos vlastně jen menší vozy, které budou povětšinou sloužit jako dopravní prostředek pro rodinu.

Nejúspěšnější je zatím Fiat

Je logické, že mezi nimi nemůže chybět sedmá generace Volkswagenu Golf, první malý hatchback Mercedesu - třída A, dále pak Volvo V 40, francouzské městské malé vozy Peugeot 208 a Renault Clio, zajímavě řešení MPV Fordu označené B-Max a dvojice aut soutěžících dohromady Toyota GT86 a Subaru BRZ. O Hyundai i30 již řeč byla.

Nyní bude 59 motoristických novinářů z Evropy (mezi nimi je i jeden z ČR) přidělovat finalistům body. Každý člen poroty má k dispozici 25 bodů, které musí rozdělit minimálně mezi pětici aut. Současně žádnému z aut nesmí přidělit více než deset bodů.

Vítěze se veřejnost dozví 4. března, tedy den před zahájením tradičního jarního ženevského autosalonu.

Dosud nejúspěšnější značkou z hlediska počtu titulů je Fiat, který jich má devět, následují Renault se šesti a Ford s pěti. Zatímco Fiat ale svoji sbírku rozšířit nemohou, Renault i Ford dosud živí naději.

Škoda zatím neuspěla ani jednou.

 

 

Právě se děje

Další zprávy