Škoda už nemá nejlevnější elektromobil na českém trhu. Podívejte se do přehledu

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2019 6:02
Ceny nových elektromobilů začínají postupně klesat a pomalu se blíží k hranici dražších konkurentů se spalovacím motorem. Nejlevnější nové elektrické auto, nepočítaje modely pro náctileté či čínské stroje s rychlostí pod 100 km/h, je aktuálně Volkswagen e-up!, který převzal štafetu po Škodě Citigoe iV. Jaká další auta do zásuvky koupíte pod milion, najdete v přehledu.
Foto: Renault

Renault Zoe - od 695 000 Kč

Výkon: 80 kW / 225 Nm nebo 100 kW / 245 Nm
Kapacita baterie: 52 kWh
Spotřeba: 17,2 kWh/100 km nebo 17,7 kWh/100 km
Dojezd: 395 km nebo 386 km
Cena od: 695 000 Kč nebo 760 000 km

Nové provedení Renaultu Zoe může na první pohled vypadat jen jako důkladný facelift, technika ale prošla zásadní proměnou. Nejlevnější model má totiž nově 80kW elektromotor (u minulé verze šlo o vrcholné provedení), zájemce pak nově může sáhnout i po variantě se 100 kW, která v nabídce nebývala. Zásadně se zvětšila i kapacita akumulátoru, který má nově 52 kWh. Slabší verze tak papírově ujede 395 km a silnější 386 km.

Zlepšilo se i nabíjení. Využívat lze rychlonabíječku s výkonem až 50 kW, 80 procent kapacity baterie tak má malý Renault za 70 minut. Čím slabší nabíjecí výkon, tím samozřejmě delší dobu trvá dobíjení akumulátoru. Z nejsilnější jednofázové stanice se 7,4 kW tak nabití zabere 9 hodin a 25 minut, pokud zvolíte domácí zásuvku s 2,3 kW, pak se bude Zoe dobíjet 34 hodin a 30 minut. Použitím třífázové nabíjecí stanice se doby výrazně urychlí.

Stejně jako předchůdce si i novinka zachovala tvář malého vozu. Délka pod 4,1 metru a kufr o objemu 338 litrů atakují nové Clio. Cenově je nové Zoe dostupnější než to staré. To proto, že Renault nabízí 140tisícový ekologický bonus. Nejdostupnější verze tak stojí 695 tisíc korun. Platí, že pod milionovou hranici se bez příplatků vejdou všechny nabízené kombinace výbav a motorů, a to i bez bonusu. S jeho započtením stojí nejdražší verze 785 tisíc korun.

Základní výbava Life obsahuje tempomat, multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, desetipalcový digitální přístrojovou desku, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, dešťový a světelný senzor, full-LED přední světla nebo 15palcová ocelová kola s kryty.

Výbava Zen je dostupná i s vyšším výkonem a výbavově zahrnuje navíc upozornění na vybočení z jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, čtení dopravních značek, elektrická zadní okna nebo 16palcová litá kola. Nejvyšší stupeň Intens se dodává jen se silnějším motorem a přidává třeba navigaci s 9,3palcovým displejem (dočasně, později se úhlopříčka zmenší na sedm palců), automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kameru nebo LED mlhovky.

 

Právě se děje

Další zprávy