Netradiční kabriolety na konec léta. Střechu sundaly moderní Isetta i čínský mikrovůz

Evetta Openair patří mezi ojedinělé elektrické kabriolety.
Pohání ji elektromotor v kombinaci s 18kWh baterií, nejvyšší rychlost je 90 km/h.
Autu chybí tradiční dveře, u produkčního kusu bude cestující chránit příčka, nastupuje se výklopnou přední částí jako u hatchbacku.
V útrobách pracuje 30kW elektromotor.
Na jedno nabití ujede auto 280 km dle čínského cyklu.
Foto: Electric Brands
Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 9. 2022 15:53
Ačkoliv léto končí, dvě automobilky právě v těchto dnech přicházejí s novým kabrioletem. O střechu přitom přišly dva poměrně neobvyklé modely, které jsou si ale vzájemně v lecčems podobné. Tím prvním je Evetta, elektrická reinkarnace slavné Isetty, druhým pak čínský Wuling Hongguang Mini EV, jeden z nejprodávanějších elektromobilů na světě.

Elektrických kabrioletů je na trhu zatím minimum. Z masovějších aut je možné uvažovat snad jen nad Smartem EQ fortwo a Fiatem 500e, ačkoliv především druhý jmenovaný má stahovací jen prostřední díl střechy. Teď se k nim přidávají další dva modely, které je možné také zařadit do škatulky aut určených výhradně do města. Ale zatímco Evettu Openair bude pravděpodobně možné v budoucnu koupit i v Česku, Wuling Hongguang Mini EV Convertible se bude nabízet jen na čínském trhu.

Evetta Openair vychází z klasického hatchbacku, který se ve formě prototypu ukázal novinářům letos začátkem prázdnin. Jedná se o moderní reinkarnaci slavné Isetty, proto karoserie ve tvaru vajíčka a nastupování do dvoumístné kabiny přes otevírající se přední část. Jinak tomu není ani u kabrioletu, jediným rozdílem je chybějící střecha, kterou může suplovat decentní plátěný díl, který se natáhne mezi čelní sklo a zadní část karoserie. Alternativně se místo klasického čelního skla dodává i jeho snížená verze.

Jinak je otevřená Evetta vlastně stejná jako ta uzavřená. Délka vozu je ani ne 2,5 metru, široké je auto 1,42 metru a vysoké 1,46 metru. Baterie má standardně kapacitu 18 kWh, uzavřená verze se nabízí i se 14kWh akumulátorem. Výrobce udává, že na jedno nabití ujede kabriolet až kolem 200 km, nejvyšší rychlost je 90 km/h.

Na začátek vznikne limitovaná série 999 kusů, kterou už je možné objednávat buď on-line, anebo přes některého z více než 800 evropských dealerů. Jen v Česku jich je dvanáct. Cena vozu je v Německu 33 333 eur včetně daně (v přepočtu přes 820 tisíc korun), rezervační záloha je deset procent z této sumy. Výrobce počítá i s levnějšími variantami, ty by měly po úvodní sérii následovat za cenu od zhruba 21 tisíc eur. K zákazníkům se první kousky z limitované série dostanou v polovině příštího roku.

Čínský Wuling Hongguang Mini EV Convertible.
Čínský Wuling Hongguang Mini EV Convertible. | Foto: Wuling

To prodeje čínského minikabrioletu Wuling Hongguang Mini EV Convertible odstartují o něco dříve, zákazníci si auto budou moci koupit už 21. září. Pokud však uspějí v loterii, do níž je možné se registrovat od čtvrtka 1. září. Bez úspěchu v ní se k autu, jehož výroba má být alespoň zpočátku limitovaná na sto až dvě stě kusů měsíčně, dostat nepůjde.

Zájem bude pravděpodobně velký, vždyť základní čtyřmístný hatchback se v Číně držel na špici prodejů elektrických a plug-in hybridních aut 23 měsíců po sobě, loni se stal nejoblíbenějším elektromobilem v Číně a dostal se i mezi nejprodávanější elektromobily světa. Jeho prodeje přitom odstartovaly teprve v červenci 2020. Hlavním trumfem Hongguangu Mini EV je pochopitelně cena, která začíná v přepočtu na necelých 120 tisících korunách.

Kabriolet bude dražší, přesnou částku ale zatím Wuling, což je značka vzniklá ve společném podniku čínského výrobce SAIC a amerického koncernu GM, nezveřejnil. Pohybovat by se podle jeho zástupců citovaných agenturou Bloomberg ale měla mezi v přepočtu asi 358 a 716 tisíci korunami.

Automobil s délkou 3059 mm a rozvorem 2010 mm je každopádně na rozdíl od hatchbacku pouze dvoumístný, má ale plnohodnotnou stahovací plátěnou střechu, která je schovaná za sedačkami. Pod kapotou je 30kW elektromotor, který stačí na nejvyšší rychlost 100 km/h. Baterie v útrobách pak dává Hongguangu dojezd 280 km na jedno nabití, ovšem v rámci čínského měřicího cyklu.

Karoserie se od rok a půl starého konceptu kabrioletu odlišuje víceméně jen v detailech, minimálně zpočátku pak bude auto k dispozici jen v modré, zelené nebo černé barvě. Střecha je černá, na přání červená, jednoduchý interiér je červený nebo bílý. Výbava pak obsahuje digitální přístrojový štít, čelní airbagy, diodová přední světla, klimatizaci nebo rádio, dotykovou obrazovku byste ale hledali v interiéru marně. Wuling upozorňuje i na deset odkládacích prostorů v přední části kabiny a 180litrový zavazadelník za sedačkami.

 

Právě se děje

Další zprávy