Loni jen logo, letos celé auto. Škoda oděla Enyaq do duhového, bude i na Prague Pride

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 6. 2023 15:46
Loni Škoda Auto na počest festivalu Prague Pride oděla do duhových barev jenom své logo, letos přišla rovnou s celým autem. Enyaq Coupé Respectline má být oslavou rozmanitosti, rovného přístupu a inkluze. Ne náhodou s ním mladoboleslavský výrobce vyrukoval právě teď: celosvětově je totiž červen měsícem hrdosti.
Škoda Enyaq Respectline se ukáže mimo jiné i na srpnovém festivalu Prague Pride.
Škoda Enyaq Respectline se ukáže mimo jiné i na srpnovém festivalu Prague Pride. | Foto: Škoda Auto

Původně bílý Enyaq Coupé se pod rukama lidí ze Škodovky, kteří navíc pocházejí z různých oblastí, proměnil v duhový. Odkaz na jeden ze symbolů rozmanitosti LGBT+ komunity, tedy duhovou vlajku, pak značka přenesla i do diodami podsvícené čelní masky. Ta je tvořená 131 bílými a barevnými diodami. Podobné schéma pokračuje i v kabině, kde se duha objevuje na ozdobných lištách a také uvítací obrazovce multimediálního systému.

Nové je i jméno "výbavy" Respectline, které se objevuje nejen na lištách zvenku, ale také na sedadlech nebo volantu, kde je zasazeno do křišťálu. "Myšlenka vozu oslavujícího diverzitu se zrodila vloni, kdy jsem přišel s nápadem dát podsvícené masce Crystal Face barvy duhy," popisuje Petr Kavrentzis, který je ve Škodě koordinátorem tiskových vozů. Celé auto pak podle něj vzniklo za tři měsíce.

Smyslem podobného showcaru je podle automobilky "podpora rovného a spravedlivého přístupu ke každému, bez ohledu na původ, národnost, věk, pohlaví, vyznání, sexuální orientaci, genderovou identitu či další rozdíly". Jak už bylo řečeno, Škoda ho představila během měsíce hrdosti (anglicky Pride month), který připomíná a oslavuje lidi z LGBT+ komunity.

Duhové auto je tak dalším krokem od loňského duhového loga, které Škoda Auto ukázala v srpnu na podporu festivalu Prague Pride, jehož se stala i partnerem. Tam se na letošním ročníku, který se koná od 7. do 13. srpna, objeví i Enyaq Respectline, byť to nebude jediná akce, kde bude speciál k vidění. Poprvé jej automobilka vystaví už 21. června na Hradčanském náměstí v rámci koncertu České filharmonie. Vedle toho se má objevit i na dalších akcích, mimo jiné v zahraničí.

Škodovka není z automobilek sama, která podobně vyjadřuje podporu LGBT+ komunitě. Loni i předloni například Ford také v červnu ukázal pick-up Very Gay Raptor, který byl vlastně Rangerem Raptor s duhovou vlajkou na většině karoserie. Řada lidí, především z konzervativního názorového spektra, kvůli tomu značku veřejně kritizovala.

Časopis Rolling Stone zase připomíná některé kampaně americké Tesly z minulých let, která nabízela třeba trička se svým jménem vyvedeným v duhových barvách, stejný motiv nesla i některá auta. Majitel Tesly Elon Musk se však v poslední době především na sociální síti Twitter, kterou vlastní, vyjadřuje vůči podobným podpůrným kampaním jiných firem spíše negativně, poukazuje také magazín.

 

Právě se děje

Další zprávy