Kupé za 60 tisíc. Škoda uvádí na český trh druhou karosérii elektrického Enyaqu

Škoda uvádí na český trh Enyaq iV s karoserií kupé, zájemce si připlatí 60 tisíc korun.
Enyaq Coupé iV ukázala Škoda poprvé už na začátku loňského roku.
Škoda nabídne kupé jen ve verzi iV 80, případně iV 80x - navzájem se odlišují počtem elektromotorů. Verze "x" má dva, a je tedy elektrickou čtyřkolkou. Obě varianty ale mají shodně akumulátor s využitelnou kapacitou 77 kWh, podobně jako provedení RS.
Levnější zadokolka iV 80 s výkonem 150 kilowattů má papírový dojezd 550 kilometrů, respektive o devět kilometrů méně ve sportovněji laděné verzi Sportline.
Podobně jako u klasického Enyaqu má i kupé k dispozici celou řadu paketů, které sdružují téměř veškerou volitelnou výbavu.
Foto: Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 5. 2023 11:09
Nabídka Škody Enyaq iV je po několika měsících konečně téměř kompletní. Do ceníku přibyly po verzi RS i levnější verze elektromobilu s karoserií kupé. V Česku bude sportovněji vypadající provedení Enyaqu k dispozici jen s větším akumulátorem, oproti klasické karoserii si zájemce připlatí 60 tisíc korun.

Enyaq Coupé iV ukázala Škoda poprvé už na začátku loňského roku. Dlouho si ale zájemci o atraktivnější karosářskou verzi mohli dopřát pouze vrcholný model RS s výkonem 220 kilowattů, pohonem všech kol a dojezdem 518 kilometrů na jedno nabití za 1 704 900 korun. Až dnešním dnem se do nabídky dostaly i levnější verze, ovšem stále výhradně s větší baterkou.

Škoda nabídne kupé jen ve verzi iV 80, případně iV 80x - navzájem se odlišují počtem elektromotorů. Verze "x" má dva, a je tedy elektrickou čtyřkolkou. Obě varianty ale mají shodně akumulátor s využitelnou kapacitou 77 kWh, podobně jako provedení RS.

Levnější zadokolka iV 80 s výkonem 150 kilowattů má papírový dojezd 550 kilometrů, respektive o devět kilometrů méně ve sportovněji laděné verzi Sportline. Čtyřkolka iV 80x má 195 kilowattů a na jedno nabití ujede podle výbavového stupně nejvýše 526 či 517 kilometrů. Akumulátor obou verzí je možné nabíjet výkonem maximálně 135 kilowattů.

Kupé je podobně jako klasický Enyaq iV k dispozici ve výbavách Clever a Sportline. Za nejlevnější Enyaq Coupé iV 80 Clever musí zájemce zaplatit 1 424 900 korun, což je o 60 tisíc více než u Enyaqu s běžnou karoserií. Stejný cenový rozdíl je i u dalších verzí. Nejlevnější kupé s pohonem všech kol vychází na 1 524 900 korun, výbava Sportline pak startuje na 1 504 900 korunách.

Základní výbava Clever obsahuje mimo jiné třízónovou automatickou klimatizaci, rádio a navigaci s třináctipalcovou obrazovkou, parkovací kameru a senzory vpředu i vzadu, bezklíčkové odemykání a startování, vyhřívání předních sedadel, 19palcová litá kola nebo paket asistenčních systémů včetně adaptivního tempomatu, hlídání mrtvého úhlu nebo nouzového brzdění.

Ceník - Škoda Enyaq Coupé iV

Clever Sportline RS
iV 80 / 150 kW 1 424 900 Kč 1 504 900 Kč ----------
iV 80x / 195 kW 1 524 900 Kč 1 604 900 Kč ----------
RS / 220 kW ---------- ---------- 1 704 900 Kč

Verze Sportline přidává kromě sportovních vizuálních doplňků včetně 20palcových kol také maticové přední světlomety, adaptivní vedení v jízdním pruhu, elektrické víko kufru nebo zadní boční airbagy. Podobně jako u klasického Enyaqu má i kupé k dispozici celou řadu paketů, které sdružují téměř veškerou volitelnou výbavu. Samostatných prvků je minimum, mezi nimi nechybí třeba tepelné čerpadlo za 30 500 korun.

Už příští týden pak Škoda ukáže další střípek do nabídky Enyaqu iV. Půjde o luxusní výbavu Laurin & Klement.

 

Právě se děje

Další zprávy