Facka do tváře všem ekologům. Ženeva je plná hypersportů s benzinovým motorem

Koenigsegg Jesko může vyprodukovat i přes 1177 kW.
Koenigsegg v Ženevě tradičně ukazuje novinky, jejichž parametry dokáže vyrazit dech. Jinak tomu není ani u modelu Jesko, jenž nese jméno po otci zakladatele značky. Pod kapotou má dvakrát přeplňovaný osmiválec s nejlehčí klikovou hřídelí v osmiválci na světě, která umožňuje vytočit jednotku až k 8500 otáčkám. Výkon 941 kW je použitím paliva E85 možné dostat až na 1177 kW, maximum točivého momentu je 1500 Nm. Na kola přenáší sílu devítistupňová vícespojková převodovka.
Kromě Jeska (a Regery) má švédská automobilka na stánku i starší model CCR, který prošel prohlídkou přímo u Koenigseggu a je nyní nabízen ve značkovém programu jako ojetý.
K vidění byly i další novinky malosériových výrobců. Dánské Zenvo ukázalo model TSR s 5,8litrovým osmiválcem a dvěma kompresory, který má 866 kW, stovku zvládne za 2,8 sekundy a jede až 325 km/h.
Hodně kontroverzní design nabízí nejnovější počin automobilky Ginetta, který si říká Akula. Pod kapotou má šestilitrový osmiválec se 447 kW, což v porovnání třeba s Koenigseggem není moc. Vůz ale váží jen 1150 kg, proto zvládne až 322 km/h. Příští rok vznikne jen dvacet těchto supersportů.
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 3. 2019 12:45
Ženevský autosalon je letos plný zajímavých kontrastů. Například všudypřítomným elektromobilům ostře kontrastují super-, nebo dokonce hypersportovní vozy. A nejde o ty s elektrickým pohonem, řada z nich má klasický benzinový motor. Jedním z vrcholů této pyramidy je Koenigsegg Jesko, který může mít až 1177 kW. Podívejte se i na další zajímavá sportovní auta z ženevského výstaviště.
 

Právě se děje

Další zprávy